آراد برندینگ

سرنوشت مالی ام را با پسته تغییر دادم

سرنوشت مالی ام را با پسته تغییر دادم

با توجه به اوضاع بد اقتصادیی که در کشور وجود داشت می دانستم که اگر تلاشی برای کسب درآمد بیشتر نکنم نمیتوانم آینده ای روشن و زندگی در رفاه داشته باشم پس تصمیم گرفتم تا وارد یک شغل پر درآمد بشم. از همین رو بود که با دنیای تجارت آشنا شدم و با فعالیت در خصوص حوزه تجارت توانستم سرنوشت خود را تغییر دهم و ثروتمند شوم.

پسته تبریز

پسته یکی از کالاهای مهم کشاورزی و اقتصادی ایران است. سالانه قیمت پسته تبریز رو به افزایش است. بنابراین، این کشور مقدار قابل توجهی ارز از صادرات پسته به دست می آورد.

علاوه بر این، معیشت چند میلیون نفر در منطقه پسته کاری به این محصول بستگی دارد. به طور سنتی، اتحادیه اروپا (EU) یکی از مقاصد عمده پسته صادراتی از ایران بوده است. پسته فندقی منبع غنی چربی است و حاوی اسیدهای چرب لینولئیک است.

با این حال، آنها از جمله کالاهایی هستند که بیشترین خطر آلودگی به آفلاتوکسین (AF) را دارند و در نتیجه تشخیص سطح غیرقابل قبول AF در محموله‌های پسته ورودی به بنادر اتحادیه اروپا در سال 1997، شرایط خاصی برای ورود پسته ایران به اتحادیه اروپا وضع شد بنابراین تلاش های گسترده ای برای غلبه بر این مشکل صورت گرفت.

سرنوشت مالی ام را با پسته تغییر دادم

پسته جامبو

قیمت پسته جامبو با توجه به کیفیت آن تعیین می شود. علاوه بر جنبه های اقتصادی، این پیشرفت ها کمک زیادی به محافظت از مصرف کنندگان محلی و بین المللی در برابر خطرات احتمالی سلامتی ناشی از آلودگی AF کرده است.

علیرغم ارزش غذایی مغز پسته، حساسیت آن به آفلاتوکسین (AF) یک خطر بالقوه برای سلامتی است. این ممکن است ضررهای اقتصادی قابل توجهی را نیز برای تولیدکنندگان ایجاد کند.

در دهه گذشته، ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده پسته در جهان، مداخلات موثری را برای کنترل AF در پسته انجام داده است. مداخلات اجرا شده مانند استقرار یک سیستم تصمیم‌گیری کارآمد، تمرکز بر روش‌های پیشگیرانه، به‌کارگیری تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی، دستورالعمل‌های عملکرد خوب کشاورزی و عملکرد ذخیره‌سازی خوب و استفاده از روش‌های نمونه‌برداری و تحلیلی دقیق و حساس مؤثر بوده است.

سرنوشت مالی ام را با پسته تغییر دادم

پسته گرمسار

پسته به عنوان یکی از اعضای مهم محصول آجیل درختی در چندین کشور از جمله ایران، آمریکا، ترکیه، یونان، سوریه و چین کشت می شود. قیمت پسته گرمسار مقرون به صرفه ایت و این محصول سرشار از چربی است و حاوی اسیدهای چرب لینولئیک ضروری برای رژیم غذایی انسان است. از سوی دیگر، آجیل پسته از جمله کالاهایی است که بالاترین خطر آلودگی به آفلاتوکسین (AF) را دارد (Pittet 1998).

بروز آلودگی AF در آجیل درختی کم است و سطوح آنها کاملاً متغیر است. آلودگی‌های مشابهی نیز در محموله‌های مغز پسته از ترکیه یافت شد و اتحادیه اروپا شرایط آزمایشی را برای محموله‌های مغز پسته از ترکیه اعمال کرد (تصمیم کمیسیون 2002).

علیرغم این واقعیت که اتحادیه اروپا به طور سنتی بازار اصلی پسته ایران بوده است، به دنبال اقدامات نظارتی سختگیرانه اتحادیه اروپا که بر پسته ایران اعمال شده است، واردات پسته ایران به اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سرنوشت مالی ام را با پسته تغییر دادم

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا