آراد برندینگ

سس سیر به روش لبنانی

سس سیر به روش لبنانی

سس سیر به روش لبنانی یکی از اجزای اصل انواع غذا های لبنانی می باشد. این سس را همراه انواع کباب، شاورما، مرغ و گوشت می خورند. سیر، روغن کانولا، آب لیمو، نمک و آب سرد از مواد اصلی تهیه این سس می باشد.

در ابتدا برای چند دقیقه سیر را در آب خیس کنید تا طعم تیزی آن گرفته بشود، سیر و نمک را در کاسه غذاساز بریزید. ترکیب سیر و نمک را آن‌قدر بزنید که سیر ریز خرد شود. سپس آب لیمو را به آن اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند و پف کند.

در مرحله ی آخر روغن را با مقدار کمی آبلیمو و آب سرد داخل مخلوط پف کرده بریزید و مجدد آن را هم بزنید. پس از آن که به خوبی یکدست شد سس شما آماده ی استفاده می باشد.

سس سیر

تهیه ی سس سیر با نشاسته

برای تهیه سس سیر رسپی های مختلفی وجود دارد که هر کدام طعم خوب و لذت بخشی دارند و شما با توجه به ذائقه ای دارید آن را انتخاب می کنید.

برخی افراد این نوع سس را با نشاسته تهیه می کنند و اکنون آموزش این نوع سس را برای شما می گذاریم. ابتدا نشاسته را درون آب سرد حل کنید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و نشاسته حل شده را درون قابلمه بریزید و مدام بهم بزنید تا نشاسته کمی سفت شده و خودش را بگیرد سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

سیرهای پوست کنده را خوب له کنید سپس درون میکسر بهمراه نشاسته ، آبلیمو ، روغن ، نمک و فلفل بزنید تا سس یکدست شود، سس سیر را 1 ساعت درون یخچال قرار دهید. سس سیر شما آماده است. میتوانید آن را همراه با فلفل سیاه و روغن زیتون سرو کنید. در صورت تمایل از مقدار بیشتری سیر نیز میتوانید استفاده کنید.

سس سیر به روش لبنانی

ترفند هایی که سس سیر شما را خوشمزه می کند

در تهیه ی سس سیر با نشاسته توجه کنید که نشاسته را تا حدی حرارت دهید که حالت کرمی پیدا کند و آبکی نباشد، اگر بیش از حد روی شعله باد موجب سفتی و خراب شدن بافت سس می شود. بهتر استحتما از سیر تازه استفاده شود و فراموش نکنید جوانه سب داخل آن را حتما خارج کنید.

اگر سس شما بریده شد نگران نباشید با کمک یک عدد سفیده تخم ‌مرغ و اضافه ‌کردن آب به یک چهارم از سس می‌توانید یک سس یکدست داشته باشید. سفیده تخم‌ مرغ با سس بریده شده را به باقی مواد در غذاساز اضافه کنید و خوب بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

سس سیر به روش لبنانی

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا