آراد برندینگ

روش اصولی کاشت هویج

هویج در هوای خنک به خوبی رشد می کند. می توانید به محض اینکه خاک در فصل بهار کار کرد، حتی دو تا سه هفته قبل از آخرین یخبندان، کاشت نهال هویج یا کاشت بذر هویج را شروع کنید. می توانید هر دو هفته یکبار در طول بهار هویج بکارید. در آب و هوای گرم، ممکن است شانس بهتری برای رشد هویج در پاییز و زمستان داشته باشید. در زمان کاشت هویج در ایران، میزان فروش هویج صادراتی افزایش پیدا می کند.

هویج در مکانی که شش تا هشت ساعت در روز آفتابی است یا با کمی سایه در اواخر بعد از ظهر خوب است. خاک باید سست، شنی و دارای زهکشی مناسب باشد زیرا اگر هویج مجبور به رشد در خاک سنگین شود، به کندی رشد می کند و ریشه های خشن دارد. رشد هویج در بسترهای مرتفع با خاک کرکی وضعیت ایده آل است.

فاصله گذاری صحیح هویج کلید برداشت محصول سالم است، اما همیشه آسان نیست و نیاز به تنک کردن فراوان دارد. بذرها را 1/ 4 اینچ زیر سطح خاک تا حد امکان به طور مساوی با فاصله 2 تا 3 اینچ از هم بکارید. اگر نهال ها با فاصله 1/ 2 اینچ از هم جوانه بزنند مشکلی ندارند، اما همانطور که رشد می کنند، معمولاً به حدود سه اینچ فاصله بین آنها نیاز دارند. بریدن یا نیشگون گرفتن نهال ها در خط خاک بهترین راه برای جلوگیری از آسیب رساندن به ریشه های مجاور است. هویج نیازی به حمایت ندارد. اما، آنها دوست ندارند پیوند یا مزاحم شوند.

روش اصولی کاشت هویج

دما و کود مناسب جهت رشد هویج

این دوسالانه ها معمولاً به صورت یکساله در همه مناطق و در همه آب و هواها رشد می کنند. با این حال، زمانی که میانگین دمای شبانه حدود 55 درجه فارنهایت و دمای روز به طور متوسط ​​​​75 درجه فارنهایت باشد، بهترین رشد را دارند و خوشمزه‌تر هستند. در آب و هوای گرم، هویج گاهی به عنوان محصول اواخر پاییز و زمستان کاشته می شود. این درجه از دما جهت پرورش برای پیاز نیز نیاز می باشد، لیست قیمت پیاز به روز با توجه به شرایط پرورشی که دارد به صورت مداوم در حال تغییر است.

اگر خاک شما غنی از مواد آلی نیست، تغذیه تکمیلی حدود دو هفته پس از ظهور هویج ضروری است. هر کود گیاهی ارگانیک با کیفیت خوب می تواند مفید باشد. از آنجایی که آنها برای ریشه رشد می کنند، در مصرف کود نیتروژن که بیشتر به رشد شاخ و برگ کمک می کند زیاده روی نکنید.

روش اصولی کاشت هویج

زمان دقیق برداشت هویج

رشد هویج یا هر سبزی ریشه ‌ای، می‌تواند کمی قمار باشد زیرا تا زمانی که برداشت نکنید نمی ‌توانید عملکرد آنها را ببینید. زمان برداشت هویج به تنوعی که در حال رشد است بستگی دارد، اما میانگین روزهای برداشت حدود 50 تا 75 روز از زمان بذر است. درست در بازه زمانی که برداشت هویج و سایر صیفی جات مانند کلم آغاز می شود، قیمت کلم صادراتی و هویج کاهش پیدا می کند.

از روزهای برداشت در بسته بذر خود به عنوان راهنمایی برای دانستن زمان شروع برداشت استفاده کنید. آزمایش کنید تا ببینید که آیا قسمت بالای بوته های هویج شما به قطر مورد انتظار پر شده است یا خیر. تنها آزمایش واقعی این است که یکی از هویج ها را بلند کنید و آن را بچشید.

خیلی زود برداشت نکنید، فکر می کنید که هویج شیرینی خواهید داشت. هویج های کوچک موجود در فروشگاه یا نوع خاصی هستند که هویج های کوچک یا بزرگ را که به اندازه کودک آسیاب شده اند بالغ می کنند. هویج نابالغ ملایم خواهد بود زیرا زمان کافی برای ایجاد شیرینی کامل خود را نداشته است. اغلب اوقات شیرینی زمانی ایجاد می شود که محصول در یخبندان باشد.

روش اصولی کاشت هویج

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا