رپورتاژ آگهی

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

جهت جلوگیری از ریزش ساختمان و بروز یک سری از حوادث مالی و جانی، باید به اسکوپ کردن پرداخت. به پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما، اسکوپ کردن می‌گویند. به این مورد باید توجه داشت که نحوه اجرای سنگ نما و موادی که برای این کار استفاده می‌شود بسیار مهم است. برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه باید از پیچ و رولپلاک استفاده کرد تا هم نمای ساختمان زیباتر شود و مهم‌تر از آن امنیت کافی برای ساختمان داشته باشیم. برای نمای ساختمان نباید از سنگ‌های گرانیت استفاده شود، زیرا خطر افتادن بیشتر است. از مواردی که باعث سقوط سنگ از نمای ساختمان می‌شود، می‌توان به طوفان و زلزله و طول عمر زیاد ساختمان اشاره کرد. الو راپل بزرگترین مرجع نصب پیچ و رولپلاک نما ساختمان در ایران است.

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نما برای همه‌ی ساختمان‌هایی که نمای آن‌ها سنگ، کار می‌شود ضروری است. رولپلاک روی دیوار نصب می‌شود و نوعی از بست است که جنس آن‌ها مخروطی شکل و پلاستیکی می‌باشد. بهترین پیچ برای اسکوپ کردن سنگ‌ها، پیچ گالوانیزه است، زیرا در شرایط جوی مقاومت خوبی نشان می‌دهد و باید روی بتونه کار شود.

مزایای اسکوپ کردن سنگ نما عبارت‌اند از:

اسکوپ کردن دردسرهای مربوط به نصب و جمع‌آوری داربست را ندارد و نسبت بهروش‌های دیگر در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. در هزینه اجرای نما، و بازسازی و ترمیم صرفه‌جویی می‌شود. عایق حرارتی سنگ نمای ساختمان، سرعت بالای اجرا و طول عمر بالای نمای ساختمان از دیگر مزایای این روش است. شیارزنی سنگ یا اسکوپ کردن نقش مهمی در ماندگاری سنگ دارد. سنگ‌هایی که روی خود سوراخ ندارند باید اسکوپ شوند تا ماندگاری بالایی داشته باشند. سنگ گرانیت اگر اسکوپ نشود نمی‌تواند ماندگار باشد و از نما جدا می‌شود.

مراحل اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

برای اجرای رولپلاک باید مراحل زیر طی شود:

1.اجرای پیچ و رولپلاک برای سنگ‌های قرنیز
2.از نمای ساختمان برای محکم کردن یا برداشتن سنگ‌هایی از نما
3.سوراخ کردن سنگ‌های نما با دریل
4.قرار دادن پیچ در سوراخ‌ها
5.بستن پیچ‌ها با پیچ بند
6.نصب و اندازه‌گیری سنگ‌هایی که از نما سقوط کرده‌اند.
7.ترمیم بندکشی ساختمان توسط مخلوطی از پودر سنگ، سیمان، چسب
8.اجرای بتونه روی پیچ‌ها

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

از عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری می‌توان به مواردی مثل نوع سنگ نما، نوع رولپلاک، تعداد طبقات و هزینه پیچ سنگ نما، کیفیت مصالح استفاده‌شده، وسعت پروژه، پیچیدگی نمای ساختمان و تعداد سنگ‌هایی که نیاز به نصب دارند، اشاره کرد.

شرکت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در تهران

در تهران ساختمان‌هایی زیادی وجود دارد که می‌خواهند مستحکم‌تر شوند و امروزه محکم‌کاری نمای ساختمان امری ضروری محسوب می‌شود. پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان را هم می‌توان در مراحل ابتدایی نصب نمای ساختمان نوساز انجام داد و هم برای ترمیم سنگ نمای شکسته و یا برای زیباتر شدن نما. شرکت الوراپل آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان در زمینه پیچ و رولپلاک نما ساختمان در تهران می‌باشد. نگران ریزش مجدد سنگ‌ها و خرابی آن نباشید. کارتان را به تیم تخصصی ما بسپارید و کیفیت و قیمت مناسب را از ما بخواهید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌ها و نحوه اسکوپ کردن نمای ساختمان توسط مجموعه الوراپل، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با داربست

شاید برای شما این سؤال پیش آید که محکم کردن سنگ نما بدون داربست بهتر است یا با داربست؟؟ پیچ و رولپلاک نما در هر دو حالت انجام می‌شود. به این دلیل که داربست فضای اطراف ساختمان را اشغال می‌کند، ممکن است مانع رفت‌وآمد افراد و وسایل نقلیه شود. از معایب نصب داربست، زمان‌بر بودن و هزینه اضافه آن است. داربست بندی یک کار تخصصی و فنی است که باید توسط افراد ماهر انجام شود. نورپردازی نمای ساختمان، سنگ‌کاری، پیچ و رولپلاک کردن نما، شست و شوی نما، بنرهای تبلیغاتی، نصب بیلبوردها ازجمله مواردی هستند که باید از داربست استفاده کرد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

پیچ و رولپلاک نما بدون داربست (روش راپل) ازنظر زمانی بسیار سریع‌تر انجام می‌گیرد و هزینه اجرا آن نیز پایین‌تر است. نصاب سنگ نمای بدون داربست باید دارای بیمه و قرارداد باشد و چون روی طناب کار می‌کند، باید تجربه کافی داشته باشد. حتماً در انتخاب نصاب دقت کافی کنید تا از بروز حوادث جلوگیری شود. اینکه ساختمان شما نیاز به نصب داربست دارد یا خیر، توسط کارشناسان تعیین می‌شود. شما می‌توانید با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان تخصصی ما بهره‌مند شوید. ساختمان‌هایی که نمای آن‌ها دارای پیشانی‌بلند است باید از داربست استفاده کنند.

اصول اساسی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

1. سنگ باید نسبت به سایش بالا مقاومت داشته باشد.

2. با توجه به شرایط اقلیمی منطقه انتخاب شود.

3. نمای سنگ باید قابل برش باشد.

4. کانی‌های آهن در برابر آب‌وهوا اکسید می‌شوند. بنابراین باید به ترکیبات کانی توجه کرد.

5. سنگ انتخابی باید دارای مقدار آب مناسب و چسبندگی خوبی با ملات را داشته باشد.

6. سنگ باید در مقابل بخار و گاز و نور آفتاب مقاوم باشد.

7. سنگ‌های آهکی استحکام چندانی ندارند و سنگ‌های آذرین تقریباً مشکل عدم چسبندگی با بدن ساختمان را دارند.

8. سنگ تراورتن از زیباترین سنگ‌ها است و دچار سوختگی و شکستگی نمی‌شود.

9. درصورتی‌که بخواهیم پیچ بکار برده شده در نمای ساختمان معلوم نباشد، بتونه همرنگ آن را انتخاب کرده و پوشش می‌دهیم.

شرایط مجری پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

1. مجری باید متعهد باشد و وجدان کاری داشته باشد.

2. هزینه سنگین و خارج از عرف نباشد.

3. از دریل مناسب و پیچ مرغوب استفاده شود.

4. کار در مدت تعیین‌شده تحویل داده شود.

بسیاری از شرکت‌هایی که پروژه تحویل می‌گیرند، نسبت به کار احساس مسئولیت کافی ندارند، یا هزینه اضافه می‌گیرند یا از مصالح بی‌کیفیت استفاده می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که کار خود را به مجموعه حرفه‌ای بسپارید. ما قبل از اینکه پروژه را شروع کنیم به شما مشاوره رایگان می‌دهیم تا نسبت به کیفیت و نحوه اجرا کار، اطمینان کافی حاصل کنید.

زمان مناسب پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان را در تمامی فصول سال می‌توان انجام داد. غیر از شب‌هایی که دمای هوا زیر صفر درجه سانتی گراد باشد و روزهای بارانی، زیرا راپل کاران همراه خود ابزارآلات برقی میاورند و امکان اتصال و برق‌گرفتگی وجود دارد. بیشترین ریزش سنگ‌ها در مواقعی است که باد و طوفان شدید داریم. در روزهای خیلی سرد یا خیلی گرم بهتر است برای پیچ و رولپلاک اقدامی انجام ندهیم. اینکه در زمان مناسب کار شما اجرا شود، دوام آن بیشتر خواهد بود. حتماً به این نکات توجه داشته باشید.

دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان

سنگ نماها پس از مدتی بنا به دلایلی دچار ریزش می‌شوند. ازجمله: لرزش و زلزله، جابه‌جایی ساختمان، نشست زمین، انبساط و انقباض ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، درست نچسبیدن سنگ و کیفیت مصالح مصرفی روش‌های نصب سنگ به دودسته خشک و تر استفاده می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین روش‌های نصب سنگ استفاده از ملات است. مهم‌ترین عیب ملات که از اصلی‌ترین دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان است، چسبندگی بسیار پایین است که باعث جدا شدن سنگ از نما می‌باشد. بعد از گذشت چند سال و با نفوذ رطوبت و آب به پشت سنگ، ملات موجود در پشت سنگ فرسوده شده و چسبندگی کاهش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید از روش‌های ضدآب کردن سنگ استفاده کرد.

دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده نکردن از اسکوپ است. مخصوصاً برای سنگ‌هایی که ابعاد بزرگ دارند یا سنگ‌های گرانیت، حتماً باید از اسکوپ استفاده کرد. باران‌های اسیدی باعث تخریب سنگ‌ها به‌مرورزمان می‌شوند. در زمان نصب سنگ نما دمای هوا باید مناسب باشد. در فصل سرما امکان یخ زدن ملات وجود دارد که باعث می‌شود یا سنگ نچسبد یا ترک بردارد. دلیل دیگر ریزش سنگ، بندکشی نامناسب است. نشست زمین هم عامل بسیار مهمی می‌باشد. در نمای رومی ساختمان که از سنگ، استفاده بیشتری می‌شود باید دقت کافی را به خرج داد و با دقت کار کرد.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا