آراد برندینگ

مصرف پرتقال کلسترول را کاهش می دهد

مصرف طولانی مدت آب پرتقال با کاهش سطح کلسترول در مردان و زنان مرتبط بود. آبمیوه می تواند سطح کلسترول کل و سطح کلسترول بد را کاهش دهد. در حال حاضر فروش عمده لیمو و پرتقال به دلیل این ویژگی منحصر به فرد بسیار بالا می باشد.

پرتقال سرشار از فیبر (پکتین) است. مطالعات موش نشان می دهد که این فیبر می تواند به کاهش سطح کلسترول در کبد و سرم کمک کند. فیبر همچنین ممکن است از جذب کلسترول توسط دستگاه گوارش شما جلوگیری کند. همچنین اعتقاد بر این است که علاوه بر فیبر، ویتامین C، پتاسیم و فلاونوئیدهای موجود در میوه نیز ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند.

مصرف پرتقال کلسترول را کاهش می دهد

پرتقال در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده موثر می باشد

مطالعات نشان می دهد که آب پرتقال ممکن است به مهار سرطان روده بزرگ کمک کند. میوه (و آب آن) حاوی هسپریدین است که یک فلاونوئید با پتانسیل پیشگیری کننده شیمیایی است. علاوه بر پرتقال، توت فرنگی نیز برای پیشگیری از سرطان روده موثر می باشد. از آنجایی که قیمت توت فرنگی عمده نسبت به پرتقال گران تر می باشد، اغلب افراد خرید پرتقال را بیشتر ترجیح می دهند.

فیبر موجود در پرتقال ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند. پرتقال همچنین حاوی سایر عوامل مهم شیمیایی پیشگیری کننده است که در این زمینه کمک می کند، با این حال برخی تحقیقات بیان می ‌کنند که مصرف زیاد میوه‌های نارنجی و زرد ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان افزایش دهد. مکانیسم پشت این موضوع هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

فیبر موجود در پرتقال به درمان یبوست نیز کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند. اعتقاد بر این است که فروکتوز کمتری که در پرتقال وجود دارد، احتمال ایجاد گاز در آنها را کاهش می دهد.

مصرف پرتقال کلسترول را کاهش می دهد

پرتقال سرشار از فولات برای کنترل تولید انسولین است

دیابت وضعیتی است که در آن بدن قادر به تولید یا جذب انسولین نیست. مقاومت به انسولین زمانی رخ می دهد که سلول ها قادر به جذب انسولین نباشند. خوردن غذاهایی که تولید انسولین را افزایش می دهند و به سلول ها در جذب آن کمک می کنند می توانند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کنند. پرتقال یکی از بهترین داروهای طبیعی برای دیابت می باشد و با توجه به قیمت روز پرتقال همه ی افراد می توانند آن را تهیه کنند.

طبق تحقیقات، یکی از این مواد غذایی فولات است که می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد و تولید انسولین را افزایش دهد. پرتقال منبع عالی فولات است، بنابراین راهی عالی برای اطمینان از اینکه بدن شما به اندازه کافی از آن دریافت می کند.

طبق تحقیقات، پرتقال به دلیل جایگاه پایینی که در جدول شاخص گلیسمی دارد (GI 43) یکی از بهترین میوه ها برای لذت بردن است. این بدان معناست که آنها دارای سطوح قند پایین تری هستند که هضم آنها بیشتر طول می کشد و در نتیجه قند خون ناگهانی افزایش نمی یابد.

مصرف پرتقال کلسترول را کاهش می دهد

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا