رپورتاژ آگهی

نکات قابل توجه در طراحی داخلی به سبک اروپایی

نکات قابل توجه در طراحی داخلی به سبک اروپایی

نکات قابل توجه در طراحی داخلی به سبک اروپایی

طراحی داخلی مسکونی به سبک اروپایی یکی از روش های دیزاین و طراحی داخلی مدرن و جذاب است که مورد پسند خیلی از افراد در دنیا می باشد. برای طراحی و دیزاین هر قسمت از خانه مانند آشپزخانه، پذیرایی، اتاق و هر جای دیگری باید نکات خاصی را رعایت کنید. طراحی به سبک اروپایی نیز المان ها و ویژگی هایی دارد که رعایت کردن آن ها برای داشتن سبک اروپایی، امری ضروری می باشد.

در این مطلب قصد درایم شما را برخی از این نکات و مزایای سبک اروپایی آشنا کنیم.

سبک اروپایی در طراحی داخلی

طراحی به سبک اروپایی معمولا از طبیعت الهام گرفته شده و ویژگی خاص این سبک، سادگی می باشد. در این سبک از رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود و از مبلمان ساده و شیک، با خطوط صاف استفاده می شود. وسایل خانه ساده و با حداقل تزئینات هستند و باید به هماهنگ بودن رنگ ها و طرح ها توجه شود.

استفاده از این طرح این امکان را به شما می دهد که با کمترین و ساده ترین تجهیزات، طراحی شیک و مدرنی داشته باشید.

اصول طراحی به سبک اروپایی

سبک اروپایی اغلب در خانه و فضا های کوچک به کار گرفته می شود. در این سبک از رنگ های روشن استفاده می شود و ویژگی رنگ های روشن، بزرگ تر نشان دادن محیط می باشد. بنابراین استفاده از این سبک به بزرگ تر نشان دادن خانه شما کمک خواهد کرد.

در ادامه به برخی از اصولی که باید در این سبک رعایت کنید، اشاره می کنیم.

رنگ در سبک اروپایی

یکی از اصول مهم در این سبک، ترکیب رنگ در فضا می باشد. البته نه فقط در سبک اروپایی، بلکه در تمام سبک ها، استفاده از طیف رنگی مناسب از اصول مهمی است که باید به آن توجه کرد.

در سبک اروپایی می توانید از ترکیب رنگی سفید، کرمی، خاکستری، مشکی و آبی استفاده کنید. رنگ سفید یا آبی روشن رنگ های مناسبی برای پس زمینه هستند که از آن ها می توانید در کنار رنگ های گرم استفاده کنید. اما باید دقت کنید که در ترکیب رنگی زیاده روی نکید تا از ایده و سبک مورد نظر خود دور نشوید.

نورپردازی در سبک اروپایی

در سبک های اروپایی باید از نور های تاکیدی استفاده کنید. برای ایجاد نور مناسب در فضای خانه از لوسترهای سقفی بزرگ و شیک استفاده کنید و برای قسمت هایی از خانه نیز می توانید از آباژور و چراغ های دیواری استفاده کنید.

استفاده مناسب از ابزار های متفاوت نورپردازی به خانه شما جلوه ای جذاب و زیبا خواهد داد.

نکات قابل توجه در طراحی داخلی به سبک اروپایی

مبلمان مناسب در سبک اروپایی

مبلمان یک المان مهم می باشد که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. در سبک اروپایی باید از مبلمان راحت، با رنگ روشن و طرح ساده استفاده کنید. مبلمان کلاسیک یکی از پر کاربردترین مبلمان در این سبک می باشد.

همچنین در نظر داشته باشید که در این سبک، سادگی دارای اهمیت بالایی می باشد بنابراین از قرار دادن وسایل اضافی که فضا را شلوغ می کنند خودداری کنید.

کفپوش خانه در سبک اروپایی

کفپوش های پارکت و چوبی در این سبک بسیار به چشم می آید. اما له دلیل گران بودن پارکت می توانید از لمینت استفاده کنید تا در هزینه ها تا حد ممکن صرفه جویی کنید.

دکوراسیون قسمت های مختلف خانه

همانطور که ذکر شد برای داشتن هر سبکی ملزوم به رعایت برخی نکات هستید و همچنین قسمت های مختلف خانه نیز، اصول خاصی برای طراحی دارند که قرار است در ادامه با آن ها آشنا شوید.

نکات قابل توجه در طراحی داخلی به سبک اروپایی

آشپرخانه در سبک اروپایی

در طراحی داخلی آشپزخانه  برای سبک اروپایی، مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، داشتن جزیره است. همچنین استفاده از متریال ساده و مدرن، میز ناهارخوری و لوستر طلایی نیز بسیار تاکید می شود.

اتاق خواب در سبک اروپایی

اتاق خواب یکی از بخش هایی است که به دلیل اینکه در دید مهمانان نیست، زیاد به دکوراسیون آن توجه نمی شود. اما از آنجایی که محل استراحت افراد می باشد باید حس آرامش را القا کند. استفاده از رنگ های روشن و وسایل ساده می تواند به وجود سبک اروپایی در اتاق خواب کمک کند.

اتاق پذیرایی در سبک اروپایی

پذیرایی یک مکان برای دورهمی های خانوادگی می باشد که در سبک اروپایی لازم نیست خیلی شلوغ باشد و از اکسسوری های تجملاتی استفاده کرد. قرار دادن یک دست مبلمان ساده و تعداد کمی تزئینات کوچک و ساده بسیار جلوه جذابی دارد.

همچنین در این سبک رنگ های طلایی بسیار به چشم می آید. بنابراین از به کاربردن این رنگ در این قسمت غافل نشوید.

مزایای سبک اروپایی

امروز زندگی آپارتمانی بیشتر شده و از آنجایی که خانه های آپارتمانی معمولا فضای کوچکی دارند، با چیذمانی به سبک اروپایی می توانید جلوه خانه خود را بزرگ تر نشان دهید. این سبک با تمام ساده بودنش، جلوه ای بینظیر و جذاب دارد.

همچنین اگر طراحی داخلی خانه خود را به یک تیم قوی و حرفه ای بسپارید می توانید با کمترین هزینه، به خانه خود ظاهر جذابی بدهید. شرکت پدیده گستر مانا با هزینه ای مناسب و کیفیتی عالی طراحی داخلی اداری و خانه شما را انجام می دهد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا