رپورتاژ آگهی

بهترین چسب برای چسباندن آینه

بهترین چسب برای چسباندن آینه

آینه‌ها یکی از ضروری‌ترین وسایل برای دکوراسیون منزل هستند که استفاده از آن‌ها برای زیبایی و جلوهدادن دکوراسیون، اهمیت زیادی دارد. در بسیاری از موارد باید این آینه‌ها را روی سطوح مختلف مانند چوب، ام‌دی‌اف یا هر سطح دیگری بچسبانیم و نیاز به یک چسب قوی و محکم داریم. در این مطلب می‌خواهیم در مورد معرفی چسب آینه صحبت کنیم و اشاره‌ای هم به چسب سیلیکون مخصوص آینه داشته باشیم. با ما همراه باشید.

چه چسبی برای چسباندن آینه بهتر است؟

بهترین چسب آینه

انتخاب چسب های آینه دکوراتیو مناسب، به سطوح مختلف و همچنین شرایط متفاوتی بستگی دارد. در برخی از موارد سطح موردنظر چوبی است، در برخی از موارد دیگر ممکن است ام‌دی‌اف یا حتی دیوار باشد. اگر فضای مشخصی برای زدن چسب بین سطوح و آینه نیست، می‌توانید از چسب قطره‌ای استفاده کنید که حجم زیادی ندارند؛ در حالی که چسب سیلیکون، بهترین چسب برای چسباندن آینه است.

مزایای استفاده از چسب سیلیکونی برای آینه

چسب آکواریوم مخصوص آینه

شاید تا به حال تجربه کار با چسب سیلیکون را داشته‌ باشید. این محصول، از نوع چسب صنعتی است که از مواد شیمیایی پلیمری ساخته شده است. خنثیبودن و بدون‌خوردگی جیوه پشت آینه، چسبندگی بسیار قوی، ویسکوزیته بالا، انعطاف‌پذیری زیاد و… بسیاری از ویژگی‌های استفاده از این نوع چسب آینه هستند.

چسب سیلیکونی مقاومت خوبی در برابر رطوبت و هوا دارد و برای پرکردن شکاف و ترک‌ها گزینه فوق‌العاده‌ای است؛ پس می‌توان با خیال راحت از این نوع چسب‌ها برای آینه استفاده کرد. این محصول بوی کمی دارد و در حین کار، اسید آزاد نمی‌کند و به غیر از آینه برای استفاده بر روی مواد قلیایی مانند بتن، سیمان، ملات و حتی گچ نیز مناسب است.

یکی از نکاتی که در زمان خرید چسب سیلیکون مخصوص آینه باید به آن دقت داشته باشید، کارائی و کیفیت این محصول است. باید این چسب را از شرکت‌های معتبری که در زمینه فروش چسب سیلیکونی فعالیت دارند، خریداری کنید؛ چرا که اگر کیفیت لازم را داشته باشد، قطعا بیشتر دوام خواهد داشت.

نحوه استفاده از چسب شیشه آینه

سطوحی که قرار است با چسب آینه دکوراتیو چسبانده شوند، باید خشک، تمیز و عاری از گرد‌و‌غبار، خاک، گریس، زنگ‌زدگی و سایر موادی باشند که چسبندگی را ضعیف می‌کنند. آینه، شیشه، سطوح لعابدار، چوب باید با الکل، بنزین یا حلال دیگر باید چربی‌زدایی شود و هیچگونه آلودگی روی سطوح دیده نشود.

نحوه استفاده از این محصول به این صورت است که مقداری از چسب را روی سطحی که قرار است آینه را به آن بچسبانید، بریزید و سطوح چسبانده شده را محکم و یکنواخت فشار دهید، برای ثابتکردن آینه، از تکیه‌گاه‌ها برای خشکشدن کامل چسب استفاده کنید و اجازه دهید که چسب به‌ خوبی خشک شود.

انواع چسب سیلیکونی

چسب سیلیکونی از نظر مواد شیمیایی به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

  •  چسب‌های اسیدی: این محصول از چسب آینه، به چسب استوکسی شناخته می‌شود و یکی از ویژگی‌های آن این است که در حین خشکشدن اسید استیک آزاد می‌کند. بوی این چسب‌ها معمولا غلیظ، آزاردهنده و تند است.
  •  چسب‌های غیر اسیدی: که به این محصول حتی چسب خنثی گفته می‌شود و معمولا برای آینه قابل استفاده است.

استفاده از چسب اسیدی معمولا برای آینه توصیه نمی‌شود؛ چرا که باعث ایجاد واکنش با جیوه می‌شود. استفاده از چسب غیر اسیدی از خوردگی جیوه‌ای که در پشت آینه‌ها قرار دارد جلوگیری می‌کند و در زمان خشکشدن هیچگونه ماده اسیدی تولید نخواهد کرد.

چسب‌های غیر اسیدی مقاومت و حتی ماندگاری طولانی‌تری دارند و برای محیط‌های بیرونی می‌توانند گزینه خوبی باشند؛ البته لازم است به این نکته هم توجه کنیم که قیمت بالاتری نسبت به چسب‌های اسیدی دارند.

آیا می‌توان از چسب سیلیکون برای پشت آینه هم استفاده کرد؟

به طور کلی، فقط سیلیکون غیر اسیدی باید به عنوان چسب آینه در پشت آن استفاده شود؛ زیرا سیلیکون اسیدی معمولی پشت آینه را از بین می‌برد. از آنجایی که بیشتر چسب‌های سیلیکونی قابل دسترس، چسب‌های اسیدی هستند، استفاده از آن‌ها برای چسباندن آینه یا چسباندن به سطوح خاص بهترین ایده نیست.

اگر چسباندن چسب سیلیکون خیلی طول بکشد یا از نوع استیک باشد، نمی‌توانید برای پشت آینه از این چسب استفاده کنید؛ به این دلیل که مواد شیمیایی آزاد می‌کند که لایه پشتی آینه را فرسوده کرده و می‌تواند آینه را شفاف و بی‌اثر کند.

بهترین چسب برای چسباندن آینه به چوب

همانطور که در بالا گفته شد، نوع چسب آینه دکوراتیو به سطوح موردنظر هم بستگی دارد. برای چسباندن آینه روی سطح چوب، چسب مورد نظر باید استحکام و دوام زیادی داشته باشد؛ یعنی قبل از خرید باید به این موضوع دقت داشته باشید.

این موضوع به دلیل این است که آینه‌هایی که برای دکوراسیون استفاده می‌شوند، قرار است برای مدت زمان زیادی در سرجای خود باقی بمانند؛ پس باید محکم و بادوام باشند و چسب آینه به ‌راحتی بعد از گذشت زمان کنده نشود و از بین نرود!

چسب سیلیکون مخصوص آینه

یکی دیگر از نکاتی که برای تهیه چسب برای این کار باید در نظر گرفته شود، این است که به جیوه، سطح شفاف آینه و سطح چوب نباید آسیبی برسد؛ یعنی انتخاب نوع چسب باید به صورتی باشد که این آسیب‌ها را وارد نکند.

سعی کنید چسب مخصوص آینه خریداری کنید؛ چرا که اینطور چسب‌ها می‌توانند آینه را تا مدت‌ها در سرجای خود و فیکس در سطح مورد نظر نگه دارند و همچنین به جیوه پشت آینه هم هیچ آسیبی نمی‌زنند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد چسبهای آینه صحبت کردیم و به این موضوع اشاره کردیم که چسب آینه باید با توجه به سطح مورد نظر که قرار است آینه به آن بچسبد، انتخاب شود. قطعا که در میان تمامی چسب‌های موجود در بازار، چسب سیلیکونی مخصوص آینه می‌تواند بهترین گزینه برای این کار باشد.

چسب سیلیکونی علاوه بر انعطاف‌پذیری و دوام و استحکام بالا، به پشت جیوه آینه هیچگونه آسیبی نمی‌رساند و چسبندگی قوی دارد. شرکت آنا شیمی آراز یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه پخش فروش انواع چسب، به‌ خصوص چسب آکواریوم مخصوص آینه است که فروش این محصولات را با بهترین قیمت برای شما در نظر گرفته است.

برای خرید تمامی محصولات این شرکت، فقط کافیست که به سایت آنا شیمی آراز سر بزنید و این محصولات را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. در صورت وجود هرگونه سوال هم می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

.

4.7/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا