رپورتاژ آگهی

مشخصات رولبرینگ مخروطی 31 هزاری

مشخصات رولبرینگ مخروطی 31 هزاری

رولبرینگ مخروطی 31 هزاری یکی از انواع رولبرینگ ها می باشد که به برای تحمل بارهای سنگین به صورت شعاعی و محوری ساخته شده است. این نوع رولبرینگ، رولبرینگ غلتشی هم می گویند. زیرا با استفاده از نیروی غلتش خود می تواند سبب کاهش اصطکاک حرکت در ماشین آلات مختلف صنعتی شود. تفاوت سری های 30 و 31 هزار رولبرینگ در پهنای آن ها می باشد و هیچ گونه تفاوتی در متریال ندارند. در واقع هر چه سری رولبرینگ بیشتر باشد، پهنای آن نیز بیشتر است. رولبرینگ سری 31 هزار را از آلیاژ کروم و فولاد می سازند که بسیار محکم است و مقاومت خوبی در برابر رطوبت و خوردگی از خود نشان می دهد.

مشخصات رولبرینگ مخروطی 31 هزاری

اجزای تشکیل دهنده رولبرینگ مخروطی سری 31

برای آن که بهتر با رولبرینگ مخروطی 31 هزاری آشنا شوید بهتر است به معرفی اجزای تشکیل دهنده این رولبرینگ بپردازیم. رولبرینگ مخروطی دارای دو حلقه خارجی و داخلی مجزا از هم است. درون حلقه داخلی قفسه و غلتک ها قرار گرفته اند. حلقه داخلی دو لبه بوده و حلقه خارجی یک لبه می باشد. حلقه ها دارای زاویه 10 الی 15 درجه هستند به همین دلیل به آن ها مخروطی می گویند. غلتک ها به صورت کامل درون قفسه ها قرار گرفته و به حرکت در می آیند. برای کارکرد بهتر غلتک ها از مایع روانکار استفاده می شود. این مایع موجب کاهش اصطکاک، کاهش هدر رفتن انرژی و کاهش دما می شود. بنابراین برای کارکرد بهتر رولبرینگ بسیار مهم است.

مشخصات رولبرینگ مخروطی 31 هزاری

کاربرد رولبرینگ مخروطی 31 هزاری در صنایع مختلف

کاربردهای رولبرینگ مخروطی 31 هزاری در صنعت بسیار گسترده هستند. در واقع امروزه کمتری صنعتی را می توان یافت که در آن از رولبرینگ مخروطی برای کارکرد بهتر دستگاه ها بهره نبرند. همان طور که قبلا اشاره کردیم، کاربرد اصلی این قطعه تحمل بارهای بسیار سنگین به صورت ترکیبی شعاعی و محوری است. یعنی رولبرینگ مخروطی با توجه به نوع مدل خود می تواند بار را از یک الی چندین زاویه به راحتی تحمل کند. بیشترین کاربرد این قطعه در صنعت فولادسازی و نورد کاری است. کارخانه های تولید فولادی برای کارکرد بهتر ماشین آلات نورد کاری از رولبرینگ های مخروطی استفاده می کنند.

در استخراج نفت و گاز، طراحی خطوط آهن، طراحی توربین های بادی و طراحی دستگاه های اتوماسیون همواره از این رولبرینگ استفاده می کنند. ساخت گیربکس های صنعتی، چرخ خودروهای سنگین، صنایع هوافضا، تولید پمپ های صنعتی و … از دیگر کاربردهای این قطعه می باشند.

انواع رولبرینگ مخروطی

کاربرد رولبرینگ مخروطی بر اساس نوع آن ها تعین می شود. رولبرینگ ها در انواع تک ردیفه، دو ردیفه و چهار ردیفه در بازار موجود هستند. مسلما یک نوع رولبرینگ ها نمی توان برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد. بنابراین نوع رولبرینگ برای استفاده از آن شرط است. در ادامه به معرفی انواع رولبرینگ های مخروطی می پردازیم.

رولبرینگ 31 هزاری یک ردیفه

رولبرینگ های مخروطی یک ردیفه قادر هستند بار محوری را تنها از یک جهت تحمل کنند. از آن جا که همیشه با بار محوری، بار شعاعی هم وارد می شود، در اکثر موارد از دو رولبرینگ یک ردیفه بهره می برند. نصب و راه اندازی رولبرینگ های مخروطی یک ردیفه بسیار آسان است.

رولبرینگ دو ردیفه

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه به علت داشتن دو ردیف می توانند بارهای سنگین ترکیبی را به آسانی تحمل کنند. این بارها به صورت شعاعی و محوری می باشند. از این رولبرینگ ها در صنایع ساخت فولاد، نورد کاری و صنایع مربوط به ساخت گیربکس های صنعتی به وفور استفاده می شود.

رولبرینگ مخروطی چهار ردیفه

رولبرینگ های مخروطی چهار ردیفه بیشتری استفاده را در نورد کاری ها با سرعت کم الی متوسط دارند. این رولبرینگ درون یک محفظه مخصوص قرار گرفته و بهترین نوع آن توسط کمپانی SKF تولید می شود.

رولبرینگ سری 31 را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید رولبرینگ مخروطی 31 هزاری را دارید، پیشنهاد ما این است که خرید خود را حتما از مراکز و فروشگاه های معتبر انجام دهید. زیرا برخی از مراکز اقدام به فروش قطعات غیر اصل و بی کیفیت با نام برندهای معتبر می کنند. این قطعات بی کیفیت به مرور زمان می توانند به دستگاه ها و ماشین آلات خسارت های جبران ناپذیری وارد کنند. بنابراین سعی کنید حتما قطعات مربوط به بلبرینگ و رولبرینگ را از بهترین و معتبرترین فروشگاه ها خریداری نمایید.

مشخصات رولبرینگ مخروطی 31 هزاری

قیمت رولبرینگ مخروطی 31 هزاری چقدر می باشد؟

قیمت رولبرینگ مخروطی 31 هزاری بستگی به اندازه، نوع و برند تولید کننده آن دارد. هر چقدر اندازه رولبرینگ و تعداد ردیف های آن بیشتر باشند، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. همچنین رولبرینگ های تولید شده توسط برندهای معتبر، قیمت بیشتری نسبت به کالاهای دیگر دارند. توصیه ما این است که همواره بودجه مناسبی را برای خرید این نوع قطعات در نظر بگیرید. زیرا کیفیت و دوام بالای این قطعات می تواند سبب بهبود عملکرد دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی شود.

منبع:

https://smtnews.ir/news/2ozgdl/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%B7%DB%8C

4.5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا