رپورتاژ آگهی

خرید پرده در اصفهان

پرده یکی از انواع لوازم خانگی است که نقش زیادی در دکوراسیون و طراحی فضای داخلی دارد. این محصول که روی پنجره‌ها نصب می‌شود هم در حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ورود مستقیم نور خورشید به داخل خانه و هم در زیبایی محیط داخل ساختمان نقش دارد. پرده انواع مختلفی دارد در طرح‌ها، مدل‌ها و با جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که بسته به سبک دکوراسیون داخلی و دیگر المان‌هایی که در فضاسازی استفاده شده، می‌توان آن را انتخاب کرد. در این مطلب قصد داریم در مورد خرید پرده در اصفهان صحبت کنیم. اگر در حال برنامه‌ریزی برای خرید این محصول هستید، نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را مد نظر داشته باشید.

انواع مدل‌های پرده

زمانی که صحبت از خرید پرده می‌شود، نکات مختلفی باید در نظر گرفته شود که یکی از آن‌ها مدل پرده است. انواع مهم و معروف پرده مانند پرده زبرا، کرکره عمودی، پانچی، حریر ، پرده شید و …. هستند. آیا صرفا قصد ایجاد حریم خصوصی با پرده را دارید یا پرده بخشی از دکوراسیون خواهد بود و در زیبایی آن تاثیر خواهد گذاشت؟ پاسخ به این سوال برای انتخاب بهترین مدل پرده ضروری است. زیرا اگر قصد استفاده از پرده به عنوان یکی از المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی را داشته باشید باید سبک، طرح و مدل آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که با دیگر اجزای دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. مدل‌های مختلف پرده را براساس نحوه نصب به انواع زیر دسته‌بندی می‌کنند:

پرده‌های تک پانل

این مدل پرده‌ها کل پنجره را می‌پوشانند و با اینکه امکان باز کردن آن‌ها از هر دو طرف وجود دارد اما تنها در یک سمت جمع می‌شوند. این پرده‌ها مناسب سبک دکوراسیون مدرن هستند و به صورت معمولی یا پانچ نصب می‌شوند. از این پرده‌ها می‌توان برای پوشش پنجره‌های کوچک در حال و پذیرایی یا پنجره‌های اتاق خواب استفاده کرد.

خرید پرده در اصفهان

پرده‌های دو پانل

این مدل پرده‌ها دارای یک جفت پانل هستند که باعث می‌شود پرده در دو طرف پنجره جمع شود. با جمع کردن پرده‌ها، آن‌ها از هم دور می‌شوند و با باز کردن مجددا به هم نزدیک می‌شوند. این مدل پرده‌ها مناسب پذیرایی هستند و انواع ساده و تک رنگ آن‌ها را در دکوراسیون مدرن و انواع طرح‌دار مانند پرده‌های گل‌دار را در دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌کنند.

پرده‌های والان‌دار

والانس یا والان، نوعی افزودنی زینتی است که روی پرده اصلی نصب می‌شود و زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. این مدل پرده‌ها بسیار کلاسیک و قدیمی هستند و برای خرید پرده در اصفهان جزو پرطرفدارترین مدل پرده محسوب می‌شوند و ظاهری شیک و ظریف دارند. با توجه به اینکه باز و بسته کردن این پرده‌ها در قسمت والانس امکان‌پذیر نیست، معمولا آن‌ها را روی پنجره‌هایی که استفاده نمی‌شوند، نصب می‌کنند.

آشنایی با انواع پارچه پرده، مهم‌ترین نکته برای خرید پرده در اصفهان

همان‌طور که گفته شد، پرده‌ها علاوه بر اینکه در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند از نظر متریال دوخت هم تفاوت دارند. در واقع این محصول را با پارچه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌کنند. در ادامه چند مدل از رایج‌ترین انواع پارچه که در دوخت پرده استفاده می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

حریر

پارچه‌های حریر، لطیف، نازک و جذاب هستند و پرده‌هایی که با استفاده از آن‌ها تولید می‌شوند هم این ویژگی‌ها را دارند. نازک بودن حریر باعث می‌شود نور به خوبی از آن عبور کند و این ویژگی برای افرادی که صرفا به دنبال ایجاد حریم خصوصی هستند و با ورود نور به خانه مشکلی ندارند، پرده حریر را به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند. این پرده‌ها را می‌توان به تنهایی یا با یک لایه آستر استفاده کرد. از پرده‌های حریر در آشپزخانه، هال و پذیرایی، اتاق خواب و… استفاده می‌شود.

خرید پرده در اصفهان

تور

پارچه‌های توری از قدیمی‌ترین انواع پارچه‌هایی هستند که در تولید پرده استفاده می‌شوند. این مدل پارچه‌ها هم دارای ظرافت به خصوصی هستند و طراحی آن‌ها جذابیت متفاوت و خاصی به پرده می‌بخشد. تور معمولا از حرر ضخیم‌تر است و نسبت به پرده‌های حریر مانع بهتری برای ورود نور به داخل خانه است. در دکوراسیون مدرن از پرده‌های توری به صورت ترکیب با دیگر پارچه‌ها مانند حریر استفاده می‌شود تا جذابیت پرده دوچندان شود. این جنس پرده نیز برای خرید پرده در اصفهان بسیار پرطرفدار است.

کتان

این پارچه از ضخامت بالایی برخوردار است و نسبت به دو مدل قبلی حائل بیشتری برای ورود نور به داخل خانه ایجاد می‌کند. این جنس پرده ایستایی خوبی دارد و از کیفیت بالایی هم برخوردار است اما به دلیل ضخامت و تاثیری که در تاریک کردن فضا دارد معمولا در پذیرایی استفاده نمی‌شود. پرده‌های کتان را بسته به نوع طرح می‌توان در دکوراسیون کلاسیک و مدرن استفاده کرد. انواع پرده با پارچه‌های دیگری مانند مخمل، کنفی، مات و… نیز طراحی و تولید می‌کنند.

خرید پرده در اصفهان

نکات مهم برای خرید پرده در اصفهان

برای خرید بهترین نوع پرده در اصفهان یا هر جای دیگری باید چند نکته مهم را در نظر داشت که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 محل نصب پرده: اولین نکته‌ای که در خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، محل نصب است. پرده‌ای که در پذیرایی نصب می‌شود از نظر جنس، رنگ و طرح با پرده‌ای که در آشپزخانه نصب می‌شود متفاوت است. پرده پذیرایی باید ظریف و زیبا باشد اما پرده آشپزخانه باید از جنسی باشد که قابلیت شستشو داشته باشد.
 رنگ پرده: رنگ پرده معمولا براساس رنگ دیگر جزئیاتی که در اتاق یا خانه استفاده می‌شود، انتخاب می‌گردد. همچنین سبک دکوراسیون هم در رنگ پرده تاثیرگذار است. برای مثال در سبک کلاسیک معمولا از پرده‌های کرمی، خاکستری و طیف‌های مشابه استفاده می‌شود اما در سبک مدرن پرده‌هایی با رنگ خنثی پرطرفدارتر هستند.
 اندازه پرده: ابعاد و اندازه پرده یکی دیگر از نکاتی است که برای خرید پرده در اصفهان باید مد نظر قرار دهید. بسته به طرح و مدل پرده معمولا آن را متناسب با پنجره یا کمی بزرگ‌تر انتخاب می‌کنند. برای مثال پرده‌های پانچ از نظر عرض کاملا متناسب با قاب پنجره انتخاب می‌شوند اما ارتفاع آن‌ها ممکن است بیشتر یا هم اندازه قاب باشد اما پرده‌های والانس‌دار را با عرضی بیشتر از قاب پنجره انتخاب می‌کنند و تمام دیواری که پنجره در آن قرار دارد را پوشش می‌دهند.

انتخاب پرده مناسب، نقشی کلیدی در زیبایی و تکمیل دکوراسیون منزل ایفا می‌کند. در این راستا، توجه به سبک دکوراسیون و مبلمان منزل، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 سبک مدرن: سبک های اروپایی، ساده و مینیمال در این دسته قرار می گیرند. پرده‌ مدرن به طرح‌ها و الگوهای ساده، خطوط هندسی و رنگ‌های جریانی معروف هستند. پرده‌های ساده با طرح‌های هندسی، انتخابی ایده‌آل برای دکوراسیون مدرن محسوب می‌شوند. خطوط صاف و هندسی پرده، با سادگی و مینیمالیسم سبک مدرن همخوانی دارد.
 اسپرت : مدل‌هایی که به سادگی در عین جذابیت برخوردار هستند یا از فرم‌های هندسی، مدرن یا مینیمال استفاده شده است. مبلمان راحتی، فضای غیر رسمی در این سبک قرار می گیرد.
 نئوکلاسیک : پرده نئوکلاسیک به دلیل ترکیبی از سبک‌های کلاسیک و مدرن، معمولاً در فضاهایی با سبک دکوراسیون متنوع استفاده می‌شود.. تلفیقی از سبک های کلاسیک و مدرن را نئولاسیک می گویند.
 کلاسیک : پرده‌های کلاسیک به طرح‌ها و الگوهای سنتی مانند لونه پرندگان، آرمانی، رومیزی و گلدار معروف هستند. در این سبک از مبلمان استیل پرکار و ابزارهای زیورآلاتی پر زرق و برق به شیوه شاه نشین استفاده می شود. پرده‌های گلدار با رنگ‌های گرم و ملایم، جلوه‌ای باشکوه و کلاسیک به فضا می‌بخشند. استفاده از طرح‌های داماس، اسلیمی و گل‌های شاه عباسی، از المان‌های رایج در پرده‌های کلاسیک است.

سخن پایانی

پرده یکی از ملزومات هر خانه است و علاوه بر ساختمان‌های مسکونی در فضاهای اداری، تجاری و… هم استفاده می‌شود. این محصول را می‌توان برای طراحی دکوراسیون استفاده کرد و با استفاده از آن فضاسازی خانه را به بهترین شکل انجام داد. اگر ساکن اصفهان هستید و قصد خرید بهترین نوع پرده را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به گالری پرده ارکیده اصفهان سری بزنید و از مدل‌های جذاب آن دیدن کنید یا با مراجعه به سایت گالری مدل‌های جذاب محصولات آن را مشاهده کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا