رپورتاژ آگهی

پرفروش ترین مدل های دریچه هوا کدام است؟

پرفروش ترین مدل های دریچه هوا کدام است؟

در نگاه اول، از لحاظ جنس و متریال ساخت دریچه باید بگوییم که معروف ترین و پرمصرف ترین دریچه ها از جنس آلومینیوم هستند. زیرا هم وزن و قیمت مناسبی دارند و هم استحکام و کیفیت آن قابل قبول است. هر چند در سال های اخیر استفاده از دریچه های ام دی اف یا استیل نیز مصارف تزئینی پیدا کرده است، با این وجود هنوز دریچه های آلومینیومی جزء محبوب ترین محصولات در زمینه تهویه مطبوع هستند.

زیرا اولاً قیمت دریچه های استیل و یا ام دی اف بالاتر بوده و ثانیاً محدودیت های ساختاری که برای تولید انواع دریچه از استیل و یا ام دی اف وجود دارد، دست تولید کننده و مشتریان را برای سفارش بسته نگه می دارد. به دلیل همین قابلیت اجرایی تر کار با ورق های آلومینیومی، هم تولیدکنندگان دریچه و هم پیمانکاران ساخت و ساز، تمایل بیشتری به سفارش دریچه های آلومینیومی دارند.

پر فروش ارین دریچه هوا ساختمان

از بحث نوع متریال دریچه ها که بگذریم، می رسیم به مبحث متداول ترین و پر طرفدارترین مدل های دریچه هوا که سه مدل دریچه خطی، دریچه اسلات و دریچه گرد است. به خصوص که دریچه مورد نظر بخواهد در قسمت پیشانی دیوار یا سقف کاذب فضا نصب شود. البته انتخاب بین این دو مدل بستگی زیادی به سلیقه سفارش دهنده و میزان هزینه ای دارد که قرار است صرف خرید دریچه های ساختمان خود کند.

هر چند بنا به تجربیات کاری و طبق اصول زیبایی شناختی دکوراسیون، پیشنهاد می شود که اگر دریچه های هوای درخواستی شما در طول های بلند یا بیشتر از حدود 100سانتی متر هستند، مدل اسلات دریچه ای مناسب تر و زیباتر است. به خصوص اگر در طول های چند متری پیشانی دیوارهای کاذب نیاز به دریچه های متوالی و پشت سر هم داشته باشیم، دریچه های اسلوت نمایی مینیمال و زیباتر به ما می دهند.

  1. دریچه های خطی

به طور یقین می توان عنوان کرد، دریچه های خطی جزء پرفروش ترین دریچه های هوا در ایران و جهان هستند. زیرا مدل های ساده و بی دردسری بوده و کاملاً منطبق بر کانال کشی های هوای مستطیل شکل هستند. به خصوص که دریچه خطی شرکت صنعتی رحمتی با ضخامت استاندارد ورق های آلومینیومی و با کیفیت قابل قبولی تولید می شود. ضمن آن که امکان ساخت این مدل دریچه به صورت های منحنی و زاویه دار نیز وجود دارد.

در همین راستا اگر تمایل دارید با انواع دریچه های خطی این شرکت تولیدی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که سری به وب سایت تخصصی این شرکت بزنید تا به صورت ریزتری با جزئیات مدل های مختلف دریچه های خطی هوا آشنا شوید.

دریچه های خطی هوا

خوب است بدانید که در میان مدل های خطی متنوع، مدلی که زاویه پره ها 30 یا 35 درجه باشد، دارای بیشترین بازدهی است. چرا که وقتی زاویه پره ها به صورت 30 درجه است، برای سیرکوله کردن هوا مناسب ترین زاویه است. زیرا همان طور که می دانید هوای گرم سبک است و همواره در قسمت بالای فضا می ایستد. این دریچه های 30 درجه هوای گرم را به سمت پایین هدایت می کنند و هوا را در داخل فضای ساختمان در جهت صحیح به چرخش در می آورند.

لازم به یادآوری است، در صورتی که طول دریچه هوای مورد نیاز شما کوتاه باشد، بهتر است از مدل های خطی دریچه سفارش دهید. به علاوه اگر دستگاه هواساز ساختمان شما از نوع داکت اسپلیت است، هم استفاده از دریچه های خطی پیشنهاد بهتری است. زیرا تنها در این مدل دریچه است که امکان اضافه کردن دمپر دستی جهت کنترل یا قطع جریان هوا وجود دارد. به ویژه در ساختمان های مسکونی که نیاز به دمپر دستی برای دریچه های اتاق خواب الزامی به نظر می رسد.

  1. دریچه اسلات

بالاتر ذکر کردیم که در مواردی که نیاز است در طول های بلند و بیش از 100 سانتی متر، دور تا دور پیشانی دیوار یک فضا را دریچه هوا نصب کنیم، استفاده از دریچه های اسلات نمای مینیمال و زیباتری را به ما می دهد. در خارج از این موارد، به صورت سلیقه ای و دلخواه هم می توان در مواقعی که ابعاد دریچه به شکل مستطیل است، از دریچه های اسلات استفاده نمود.

دلیل محبوبیت بی نظیر دریچه های اسلات، هم سطح بودن پره های این دریچه و ظاهر یکدست و نمای شیک و مدرن تر است که انطباق بیشتری با طرح های دکوراسیون مدرن امروزی آپارتمان ها دارد. مضاف بر آن که وجود پره های مشکی آلومینیومی در پشت این دریچه و ما بین پره های افقی جلویی، امکان کنترل جریان هوا را برای کاربر فراهم آورده است.

دریچه اسلوت

لازم به توضیح است در مواردی که تمایل دارید از زیبایی و امتیازات خاص دریچه های اسلات بهره مند شوید، ولی در عین حال قصد دارید هزینه پایین تری را برای خرید دریچه ها صرف نمایید، می توانید از مدل دریچه های طرح اسلات سفارش دهید. این مدل در ظاهر امر کاملاً شبیه دریچه های اسلات است و در باطن آن پره های مشکی آلومینیومی پشت دریچه را ندارد. به همین دلیل هم قیمت پایین تری دارد و اقتصادی تر است.

جالب است بدانید که در صورتی که دریچه اسلات مورد نظر شما با دو ردیف پره افقی برای خروج هوا سفارش داده شود، در اصطلاح به آن دریچه دو اسلات گفته می شود و در صورتی که سه شکاف برای خروجی هوا داشته باشیم، به آن دریچه سه اسلات گفته می شود. البته این موضوع تا حدود زیادی بستگی به عرض دریچه مورد نظر شما دارد و در برخی موارد قابلیت انتخاب توسط مشتری را دارد.

  1. دریچه های گرد

سومین دریچه هوای پرفروش و محبوب پیمانکاران و مشتریان، دریچه های گرد است. این دریچه ها در مواردی کاربرد دارد که خروجی هوای شما به صورت دایروی یا گرد باشد. به عنوان مثال مواقعی که کانال کشی هوای ساختمان از نوع لوله های فلکسیبل باشد، مجبور به استفاده از دریچه های گرد هستید. در همین زمینه خوب است مقاله انواع دریچه هوا ساختمانی از نظر شکل هندسی را نیز مطالعه کنید.

این مدل دریچه که هم می توانند مخصوص هوای رفت استفاده شوند و هم در هوای برگشت یا مکش هوا و هم در مصارف اگزاست یا هوای تخلیه، تنوع مدل های گوناگونی دارند. دریچه های گرد مشبک، هوای کانال رفت را با فشار ماکزیمم وارد محیط می کنند و در برگشت هوا نیز بیشترین حجم را مکش می کنند.

به عنوان مثال دریچه های هواکش مربوط به سرویس های بهداشتی ساختمان های مسکونی و اداری عمدتاً گرد هستند. این مدل دریچه های هواکش گرد و تخت، اغلب یک صفحه مشبک شطرنجی در لایه بیرونی خود دارند. به همین خاطر در برخی صنایع به آن ها عنوان دریچه های لانه زنبوری یا سبد تخم مرغی نیز داده شده است.

دریچه گرد هوا

اگر چه نوعی از دریچه های هواکش منسوب به اگزاست فن ها نیز وجود دارند که در طبقات منفی ساختمان های تجاری یا پارکینگ های آن ها قرار دارند و ممکن است به صورت مربع شکل یا گرد سفارش داده شوند. به دیگر مفهوم تصور نکنید که تمام انواع دریچه های هواکش باید گرد باشند.

علاوه بر این ها، نوع دیگری از دریچه های گرد نیز وجود دارند که به شکل معمول تخت یا مشبک نیستند، بلکه به شکل برجسته بر روی سقف نصب می شوند. در سالن های مرتفع و عمومی مانند سالن های اجتماعات و همایش، سالن های ورزشی و تئاتر که سقف آن ها بلندتر از 5 متر بوده و به پرتاب هوای بیشتری نیاز دارند، از این مدل دریچه های گرد کروی استفاده می شود.

جمع بندی

پر فروش ترین انواع دریچه ها از جنس آلومینیوم ساخته می شوند. زیرا هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت و دوام آن ها مورد تایید است. از لحاظ مدل، محبوب ترین مدل های دریچه هوا سه مدل دریچه خطی، اسلات و دریچه گرد است.

اولین مدل پر فروش و محبوب دریچه های هوا، دریچه خطی است که متناسب با کانال کشی هوای مستطیل شکل است. این مدل که زاویه پره های آن ممکن است مختلف باشد، در سایت تخصصی شرکت دریچه سازی رحمتی به تفصیل شرح داده شده است.

در میان تنوع گوناگون مدل های دریچه خطی، مدل 30 یا 35 درجه بیشترین بازدهی را دارد. زیرا هنگامی که زاویه پره ها به صورت 30 درجه است، سیرکوله کردن هوا به بهترین شکل انجام می شود. زیرا هوای گرم سبک است و همواره بالا می ایستد و این در حالی است که دریچه های 30 درجه، هوای گرم را به سمت پایین هدایت می کنند و در جهت صحیح به گردش در می آورند.

دومین دریچه محبوب، دریچه اسلات است که با بهترین کیفیت و قیمت تولید می شود. این مدل دریچه در طول های بلند و بیش از 1 متر، سفارش داده می شود. زیرا هم هوادهی یکنواخت و بی صدایی دارند و هم نمای مینیمال و زیبایی را به محیط می بخشند. هر چند در سایر موارد، هم به دلخواه می توان دریچه های اسلات را استفاده کرد.

دلیل محبوبیت بی نظیر دریچه های اسلات، هم سطح بودن پره های این دریچه و ظاهر یکدست و نمای شیک و مدرن تر آن است که با طرح های مدرن دکوراسیون امروزی آپارتمان ها مطابقت دارد. سومین دریچه هوای پرفروش، دریچه های گرد است که در مواقعی که کانال کشی هوای ساختمان از نوع لوله های فلکسیبل باشد، از آن ها استفاده می کنند.

4/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا