رپورتاژ آگهی

بررسی نکات مهم در هنگام تهیه درب لابی

بررسی نکات مهم در هنگام تهیه درب لابی

امروزه توجه به المان های ظاهری مختلف ساختمان بیش از پیش مورد توجه قرار دارد، یکی از المان های مورد توجه ساختمان های امروزی، درب لابی است که از جمله اجزای مهم و اساسی هر ساختمانی می باشد، در واقع همواره هنگام ورد به یک ساختمان، درب ورودی ساختمان اولین چیزی است که جلب توجه می کند در همین راستا در این مقاله، بررسی نکات مهم در هنگام تهیه درب لابی مورد بررسی قرار گرفته شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

درب لابی

درب لابی چه نوع دربی است؟

به درب به کار رفته در ورودی انواع ساختمان، درب لابی گفته می شود، این نوع درب بر نما و زیبایی ساختمان ها تاثیر زیادی دارد. درب لابی ساختمان یکی از المان های مهم و تاثیرگذار بر امنیت آن جا است. مهم است که این درب از امنیت لازم برخوردار باشد تا سبب فراهم کردن آرامش در ساختمان شود. به همین دلیل است که این درب ها را از نوع ضد سرقت انتخاب می کنند.

عمدتا درب های لابی دارای سه لنگه هستند؛ دولنگه کناری که ثابت بوده و لنگه میانی که متحرک می باشد و به عنوان درب باز و بسته می شود.

شیشه های این نوع درب ها نیز سه جداره می باشد.

انواع درب لابی موجود در بازار عبارتند از:

  • درب لابی تمام چوب: این نوع درب لابی به طور کامل از چوب ساخته می شود، در واقع به جز چوب از هیچ متریال دیگری جهت ساخت این نوع درب لابی استفاده نمی شود.

درب لابی تمام چوب علاوه بر استحکام بالا با ظاهری بسیار زیبا همواره در بسیاری از ساختمان ها که به مقوله زیبایی توجه ویژه ای می شود، به کار گرفته می شود.

چوب گردو، راش و چوب روسی از مهمترین چوب های مورد استفاده در ساخت درب لابی تمام چوب هستند.

  • درب لابی فلزی: اگر چه قیمت برخی درب های لابی فلزی نسبت به درب های لابی تمام چوب ممکن است بیشتر باشد اما به طور کلی استفاده از فلزات جهت ساخت درب لابی به دلیل قیمت پایین تر و امنیت بیشتر این نوع درب ها در مقایسه با درب های لابی تمام چوب می باشد.
  • درب های لابی استیل: این نوع درب ها، از استیل ساخته می شوند و زیرشاخه ای از درب های لابی فلزی محسوب می شوند که زیبایی، مقاومت و استحکام بالا و قیمت مناسب از جمله مزایای این نوع درب های لابی است.

درب های لابی استیل ظاهری بسیار جذاب و زیبا به نمای ساختمان می دهند.

  • درب لابی ضد سرقت: این نوع درب های لابی به دلیل ساختار محکم و قفل های ضدسرقت نسبت به سایر درب های لابی از امنیت بیشتری برخوردار هستند، با داشتن درزگیر عایق حرارت و برودتی بوده و از ورود سرما و گرما به ساختمان جلوگیری خواهند کرد.

درب لابی

 جهت تهیه و خرید درب لابی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به منظور خرید درب لابی مناسب برای هر ساختمانی باید به نکات زیر توجه کرد:

  • درب لابی یک ساختمان باید با نمای آن ساختمان مطابق داشته باشد و شیشه های آن باید سه جداره باشند.
  • اگر امنیت ساختمان برای شما اهمیت ویژه ای دارد، درب لابی ضد سرقت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
  • قیمت درب های لابی ترک نسبت به قیمت درب های لابی ایرانی بیشتر بوده و همچنین قیمت درب های لابی ایرانی نسبت به درب های لابی چینی بیشتر است.
  • درب های لابی داخلی ساختمان باید عایق قوی در برابر حرارت و صوت باشند تا از ورد شعله و آتش به داخل ساختمان جلوگیری کنند.
  • درب های لابی ضد سرقت باید حتما مجهز به قفل ضد سرقت باشند.
  • درب لابی چوبی از جمله انتخاب هایی است که به مرور زمان نیز از مد روز نخواهد افتاد و همچنان زیبایی خود را حفظ خواهد کرد، لذا برای درب لابی چوبی برای افراد که سخت پند هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
  • برای زیبایی و ابهت بیشتر به ساختمان لازم است، ابعاد درب لابی را بزرگتر از حالت استاندارد انتخاب کنید، در حال حاضر استفاده از درب لابی با ابعاد بزرگتر با شکوه خاصی برای سبک های کلاسیک و مدرن رواج پیدا کرده است.
  • از آنجا که معماران باتجربه و حرفه ای با توجه به ابعاد ساختمان، طرح و رنگ نمای ساختمان بهترین درب لابی را انتخاب می کنند، جهت خرید بهترین درب لابی می توان از یک مهندس معمار حرفه ای مشورت گرفت.
  • خرید درب لابی باکیفیت و مرغوب را باید در فروشگاه های معتبر عرضه کننده درب های لابی ساختمان جستجو کرد، زیرا برخی فروشندگان درب های معمولی و بی کیفیت را به عنوان درب های اصلی ترک و ایرانی به خریداران عرضه می کنند.
  • برای خرید درب لابی ساختمان تنها به یک فروشنده مراجعه نکنید بلکه با مراجعه به چندین فروشنده با کسب اطلاعات کامل در زمینه جنس، طرح و رنگ، کشور سازنده، میزان امنیت و… ، برای ساختمان خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • انتخاب طرح و رنگ درب لابی ساختمان به صورت سلیقه ای است، لذا با مشاهده انواع درب لابی ساختمان در فروشگاه های مختلف، بروزترین و زیباترین آنها را انتخاب کنید.
  • به جنس و کیفیت متریال تشکیل دهنده اجزای درب لابی دقت کنید زیرا برخی افراد درب های لابی معمولی و ارزان قیمت را به عنوان درب های اصلی و باکیفیت ترک و ایرانی به مردم می فروشند.
  • جهت دریافت باکیفیت ترین و اصلی ترین درب های لابی تنها به نمایندگی های مجاز فروش درب های لابی ترک، ایرانی و چینی مراجعه کنید، هرگز از مراکزی که کیفیت کالای خود را تضمین نمی کنند، خرید نکنید.
  • در صورتی که قادر به اندازه گیری اندازه درب لابی ساختمان خود نیستید، بهتر است که کار اندازه گیری ابعاد درب لابی ساختمان خود را به یک نصاب باتجربه بسپارید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا