رپورتاژ آگهی

تغییر سبک ساخت ویلاها در منطقه گردشگری رامسر

تغییر سبک ساخت ویلاها در منطقه گردشگری رامسر

رامسر یکی از شهرهای غرب مازندران است و به خاطر گردشگران زیادی که دارد، همواره مورد توجه سرمایه گذاران بومی و غیر بومی قرار می گیرد. طبیعتا با ورود بیشتر گردشگران به این منطقه، نیاز به ویلا برای اسکان مسافران بالا می رود و چون سال ها پیش تعداد ویلاها زیاد نبودند، چند سالی است که ساخت و ساز ویلا در این منطقه افزایش پیدا کرده است و در این اواخر، سبک ویلاها نیز تغییرات اساسی داشته است. پس اگر می خواهید بدانید، تغییر سبک ویلاها در منطقه گردشگری رامسر به چه صورتی است، در این مقاله با ما همراه باشید.

در گذشته ویلاهایی که ساخته می شد، بیشتر در حوزه سبک کلاسیک بودند. در ویلاهای سبک کلاسیک از متریال هایی مانند آجر، سفال و خصوصا سنگ استفاده می شود. ویلاهای کلاسیک بسیار پر زرق و برق هستند و جزئیات در آنها بسیار زیاد است؛ در این ویلاها مواردی مانند: استفاده از ستون های بسیار بلند، سر ستون، طاق های بلند و…. بسیار مورد توجه طراحان قرار می گیرد. در ویلاهای کلاسیک از زاویه های تیز استفاده نمی شود و بیشتر طرح های قوس دار و منحنی شکل و طرح های متقارن استفاده می شود.

با گذشت زمان و تغییر سلیقه ها، سبک ویلاها از کلاسیک به مدرنیته تغییر کرد و این نوع ویلاها بیشتر مورد پسند افراد قرار گرفت. در ویلاهای مدرن، طرح ها از شلوغی در آمده اند ودیگر خبری از جزئیات و زرق و برق سبک کلاسیک نبود و این شلوغی، جای خود را به سادگی داد. سادگی، استفاده از از اشکال مربع و مکعبی و خطوط صاف و بدون شکستگی از ویژگی های بارز این سبک معماری است.

سبک ساخت ویلاها

 در سبک مدرن، از متریال سنگ، شیشه و چوب استفاده می شود. در این سبک ویلاها، بحث نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است وپنجره های شیشه ای بزرگ و سرتاسری در این ویلاها به وفور مشاهده می شود و این باعث می شود حداکثر نور طبیعی را برای روشنایی ویلا داشته باشیم. در این سبک، عایق بندی ویلاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با وجود مدرنتیه شدن این ویلاها، مسئله ای که بیش از پیش مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد، بحث هوشمند سازی ویلاها است. سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان (BMS)، به ما کمک می کند از راه دور ویلای خود را کنترل کنیم و برای انجام این مهم، دوربین ها و سنسورهای فراوانی در ویلا نصب می شوند. با وجود این سیستم، برای مثال ما می توانیم از راه دور بر سیستم سرمایشی و سیستم گرمایشی ویلا کنترل داشته باشیم. می توانیم چراغ های ویلا را در ساعاتی مشخص شده روشن و یا خاموش کنیم.

 این سیستم خطراتی از قبیل نشت گاز و همچنین مشکلات پیش آمده در زمینه برق و یا آب را هم به ما گزارش می دهد.با این سیستم می تواند از راه دور وضعیت یخچال، گاز، سیستم های صوتی و تصویری و… را متناسب با چیزی که نیاز است تغییر داد. این سیستم حتی در آب یاری فضای سبزتان هم به کمک تان می آید. در کل با وجود هزینه ی سیستم هوشمند سازی، مزایای بسیار زیادی دارد که می تواند در بلند مدت بسیار به صرفه باشد.

سبک ساخت ویلاها

همان طور که بیان کردیم، در رامسر ویلاها از سبک کلاسیک به سمت مدرنیته شدن حرکت کرده اند و با پیشرفت تکنولوژی، هوشمند سازی ویلاها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تفاوت ویلاهای کلاسیک و مدرن و توضیحاتی در رابطه با هوشمند سازی را هم بیان کردیم که امیدواریم شما را با این مباحث آشنا کرده باشد. در پایان گیچو سازه را به عنوان بهترین مجموعه پیمانکاری ساخت ویلا رامسر خدمتتان معرفی میکنیم که تجارب خوبی را در کنار این مجموعه کسب کرده ایم.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا