رپورتاژ آگهی

با کابینت نئوکلاسیک، سبک دکوراسیون آشپزخانه‌ات را به روز کن!

با کابینت نئوکلاسیک، سبک دکوراسیون آشپزخانه‌ات را به روز کن!

کابینت نئوکلاسیک

 

انتخاب سبک طراحی مناسب برای کابینت آشپزخانه به عنوان هسته اصلی دکوراسیون داخلی منزل، برای هر خانم خانه داری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هست. در این مقاله، قرار است در مورد مد این روزهای صنعت کابینت، یعنی کابینت نئوکلاسیک صحبت کنیم و نکاتی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید بهتر در مورد سبک دلخواه کابینت آشپزخانه خود تصمیم‌گیری کنید. با ما همراه باشید.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می‌شوید که انواع کابینت آشپزخانه بر اساس سبک طراحی به 3 نوع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • کابینت مدرن
  • کابینت کلاسیک
  • کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک برگرفته از سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی است. در کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک، مدرنیته و سنت در هم آمیخته شدند و زیبایی و جذابیت چشم‌نوازی را به آشپزخانه شما می‌بخشند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که طرح‌ها و مدل‌های کابینت ، پیوسته در حال به‌روز شدن هستند و در این بین، کابینت سبک مدرن و کابینت سبک کلاسیک، دو سبک طراحی اصلی در کابینت آشپزخانه هستند. طراحان دکوراسیون داخلی خانه از ادغام این دو سبک اصلی، طراحی جدیدی از کابینت را ارائه کرده‌اند که به کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک معروف است.

در این مقاله، با سبک‌های مدرن و کلاسیک کاری نداریم و در مورد سبک طراجی نئوکلاسیک صحبت می‌کنیم تا بتوانید متناسب با معیارهای خود تصمیم درستی برای آشپزخانه خود بگیرید.

متریال مناسب برای کابینت نئوکلاسیک چیست؟

بر خلاف تصور عموم مشتریان کابینت، هر متریالی برای ساخت کابینت با سبک نئئوکلاسیک مناسب نیست. متریال‌هایی که می‌توان برای ساخت این سبک از کابینت استفاده کرد، عبارت‌اند از:

  • کابینت چوبی
  • کابینت روکش چوب
  • کابینت ممبران
  • کابینت پلی اورتان
  • کابینت پولیشی (یا انزو)

 

کابینت نئوکلاسیک

 

بعد از انتخاب هر یک از متریال‌های بالا، به این قسمت می‌رسیم که باید چه اصول و تکنیک‌هایی را در طراحی کابینت پیاده‌سازی کرد تا بتوان هم ویژگی‌های سبک مدرن و هم ویژگی‌های سبک کلاسیک را با هم ترکیب کرد.

کابینت نئوکلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهمترین ویژگی‌های ظاهری کابینت نئوکلاسیک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • طرح‌ها و منبت‌های کمتر و ساده‌تری در مقایسه با کابینت کلاسیک دارد
  • در انواع رنگ‌ها ساخته می‌شود، ولی رنگ طوسی و سفید محبوب‌ترین رنگ در این نوع سبک هست
  • شبیه سبک کلاسیک، در این سبک، تقارن هم جایگاه ویژه‌ای در طراحی دارد
  • برخلاف کابینت کلاسیک هم در آشپزخانه‌های بزرگ و هم در آشپزخانه‌های کوچک قابل اجراست
  • بلند و جادار هستند
  • متریال رایج در این نوع کابینت، معمولاً چوب یا ممبران است

همانطور که گفته شد، رعایت ویژگی‌های فوق در پیاده‌سازی، لسیار مهم هست. به همین خاطر، مهارت و ظرافت کار کابینت ساز، تأثیر زیادی در اجرای صحیح و زیبای این نوع کابینت دارد. اگر انتخاب شما کابینت نئوکلاسیک هست، باید دنبال کابینت سازی باشید که این نوع سبک را در نمونه کارهای قبلی خود داشته باشد تا کیفیت خروجیمطبق با نظرات و خواسته‌های شما باشد. اگر کابینت سازی که با آن قرارداد می‌بندید، متعهد به کار و حرفه‌ای نباشد، علاوه بر اینکه پول و زمان زیادی را از دست می‌دهید، در نهایت کابینت طراحی شده هم مورد رضایت شما نخواهد بود.

قیمت کابینت نئوکلاسیک چقدر هست؟

بسته به نوع متریال مورد استفاده در ساخت کابینت نئوکلاسیک، قیمت آن متفاوت است. بدیهی است که کابینت نئوکلاسیک با متریال چوب نسبت به کابینت نئوکلاسیک با متریال ممبران گران‌تر است. البته با همه این مفروضات، قیمت کابینت نئوکلاسیک از کابینت کلاسیک ارزان‌تر است، زیرا طرح‌ها و کنده‌کاری‌های ساده‌تری نسبت به کابینت کلاسیک دارد.

برای دریافت به‌روزترین قیمت انواع کابینت آشپزخانه از جمله کابینت نئوکلاسیک می‌توانید به سایت سلام ساختمان (بازار آنلاین کابینت و دکوراسیون داخلی) به نشانی salamsakhteman.com مراجعه کنید.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک با دکوراسیون داخلی چه ارتباطی به هم دارند؟

زمانی که انتخاب ما سبک نئوکلاسیک برای کابینت آشپزخانه است، ضروری هست که به 2 نکته زیر توجه کنیم:

  • توجه به المان‌های دکوراسیون داخلی منزل

باید به بقیه اجزای دکوراسیون داخلی منزل هم توجه کنیم و سایر تزئینات و تجهیزات خانه با رنگ و سبک و متریال کابینت آشپزخانه ما همخوانی و تناسب داشته باشند. در واقع این سبک مخصوص افرادی است که در دکوراسیون داخلی خانه خود، سلیقه منحصر بفردی داشته و حاضر هستند برای هماهنگی همای المان‌های دکوراسیون منزل خود، پول خوبی خرج کنند.

 

کابینت نئوکلاسیک

 

  • طراحی ساده

در سبک نئوکلاسیک دست طراح برای انتخاب و طراحی باز نیست. به عنوان مثال از مبل‌های سلطنتی و یا پرده‌های ملیله‌دوزی به هیچ عنوان نمی‌توانیم استفاده کنیم. در این سبک بایستی المان‌های به‌کار رفته مینیمال و ساده باشند.

برای مثال:

مبل‌هایی که برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنیم بایستی چوبی ظریف و ساده داشته باشند. رنگ‌ها هم بایستی ملایم و متعادل باشد. وسایل غیرضروری هم باید حذف شود.

جمع‌بندی

سبک کابینت نئوکلاسیک سبکی به‌روز است که طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به ویژه دکوراسیون آشپزخانه پیداکرده است. در این سبک تلفیقی، از کابینت آشپزخانه گرفته تا کمد دیواری‌ و سایر وسایل خانه، طراحی می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های ظاخری خاص خودشان را دارند. اگر سلیقه شما با این سبک همخوانی دارد. قبل از هر چیز با مشاورین و طراحان دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا نتیجه کار مورد رضایت شما واقع شود.

درصورت داشتن هرگونه سوال، به سایت سلام ساختمان مراجعه کنید. ضمناً این مقاله را برای دیگران بفرستید تا خرید راحتی داشته باشند.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا