رپورتاژ آگهی

نکات مهم در نصب و تعمیر پکیج دیواری

نکات مهم در نصب و تعمیر پکیج دیواری

 

تعمیر پکیج دیواری

پکیج یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی است که امروزه جایگزین موتورخانه‌ها و آبگرمکن شده است. از آنجا که وجود آب‌ گرم در منزل برای استحمام و شستشو لازم است، بروز هرگونه مشکل در پکیج باید در اسرع وقت رفع شود. در این راستا خدمات نصب و تعمیر پکیج یکی از اولویت‌های شرکت‌های تاسیساتی از جمله تکنوتعمیر قرار گرفت. در این مقاله مراحل نصب و نکات مهمی که حین نصب و تعمیر پکیج باید رعایت شود، به طور کلی توضیح داده شده است.

»»» تعمیرات پکیج تهران

مراحب نصب پکیج دیواری

پکیج‌ها در دو نوع دیواری و زمینی در بازار موجود هستند. در منازل بیشتر از پکیج دیواری استفاده می‌شود. چرا که پکیج‌های زمینی برای مکان‌هایی با مساحت زیاد قابل استفاده هستند. هم‌چنین فضای زیادی برای نصب اشغال می‌کنند به همین جهت برای منازل مناسب به نظر نمی‌رسند. مراحل نصب پکیج دیواری به شرح زیر می‌باشد:

  1. قبل از هر اقدامی باید فضایی که برای نصب پکیج در نظر گرفته‌اید را تمیز کنید. سپس پایه‌ی نگهدارنده یا شابلون را در مکان مورد نظر نصب کنید.
  2.  در مرحله‌ی دوم باید دستگاه را روی پایه قرار دهید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. همراه با پکیج دفترچه‌ی راهنمای آن نیز ارسال می شود. در این مرحله تمامی اتصالات شیر و لوله‌های پکیج را ابتدا در دفترچه بررسی کرده و سپس آن‌ها را متصل کنید.
  4. برای نصب پکیج به شیر گاز، باید ابتدا شیلنگی با قطر مناب دستگاهتان خریداری کنید. با استفاده از بست‌های فلزی خروجی پکیج را به خروجی لوله‌ی گاز منزل متصل کنید.
  5. در این مرحله دودکش دستگاه را باید متصل کنید. مسیر دودکش باید به گونه‌ای باشد که مسیر آن پر پیچ و خم و طولانی نشود.
  6. در این مرحله باید فشار پکیج تنظیم شود. شیر آب ورودی دستگاه را باز کرده و اجازه دهید آب وارد پکیج شود. زمانی که فشار پکیج به عددی بین ۱.۵ تا ۲ رسید شیر‌پرکن را ببندید.

رعایت نکات مهم حین نصب پکیج دیواری

نصب پکیج دیواری اهمیت بالایی دارد. چرا که نصب نادرست خود باعث بروز مشکلاتی مانند نشتی آب، سروصدای غیرعادی و بسیاری مشکلات دیگر می‌شود. برخی از نکات مهم در این زمینه عبارتند از:

  • بهتر است نصب پکیج خود را به نصاب ماهر در این زمینه بسپارید تا تمام مسائل ایمنی در این زمینه رعایت شود.
  • برای نصب پکیج قبل از هر اقدامی شرایط دیوار مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. مطمئن شوید دیوار تحمل وزن پکیج را دارد. در غیر اینصورت پکیج را روی دیوار دیگری نصب کنید. اگر مکان مناسب دیگری نیست می‌توانید با نصب تخته‌ی چندلا روی دیوار ظرفیت دیوار را افزایش دهید.
  • اگر محل زندگی شما دارای آب سخت است. برای پکیج خود از سختی‌گیر استفاده کنید تا از رسوب‌گیری دستگاه جلوگیری شود.
  •  قطر دودکش باید متناسب با نوع پکیج شما باشد. بعد از نصب این قطعه از کلاهک H در خروجی آن استفاده کنید.
  • حداقل ارتفاع مناسب برای نصب دودکش ۴ متر است.
  • دودکش استاندارد برای دستگاهتان تهییه کنید.
  • کف پکیج باید از سطح زمین به اندازه ۱ متر فاصله داشته باشد.
  • حداقل فاصله‌ی مجاز از دیوار یا کابینت کنار دستگاه ۳۰ سانتی‌متر و حداقل فاصله‌ی مجاز کابینت پایین دستگاه ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد.
  • بهتر است پکیج در مکانی نصب شود که مستقیما با فضای بیرون در ارتباط باشد. در عین حال نباید پکیج را در فضای کاملا باز و در معرض باد و کوران شدید قرار داد.
  • پکیج نباید بالای وسایل گرما‌ساز یا هر وسیله‌ای که بخار چرب تولید می‌کند، نصب گردد.
  • از نصب پکیج در نزدیکی مواد اشتعال زا و دستگاه‌هایی که امکان نشتی گاز دارند پرهیز کنید.
  • برای اتصال پکیج به برق از محافظ استفاده کنید. با این‌کار در مواقع نوسانات و یا قطعی برق، به دستگاه فشار وارد نمی‌شود.
  • قبل از نصب لوله‌های دستگاه حتما آن‌ها به طور کامل بشویید تا گرد و غبار موجود در آن‌ها وارد پکیج نشود.
  • برای نصب پکیج دیواری حتما از شیر گاز جداگانه استفاده کنید.
  • هنگام نصب پکیج در مسیر ورودی هوا از فیلتر استفاده کنید تا از ورود گرد و غبار موجود در هوا به درون دستگاه جلوگیری کند.
  • دقت داشته باشید که از قطعات استاندارد و باکیفیت استفاده کنید. چرا که قطعاتی که مناسب پکیج شما نباشند یا دارای کیفیت پایینی باشند ممکن است در دراز مدت به دستگاه آسیب‌های جدی وارد کنند.
  • در حین اتصال خروجی دستگاه به خروجی لوله‌ی از منزل مطمئن شوید که بست‌ها به اندازه‌ی کافی سفت باشند. در غیر این‌صورت ممکن است نشت گاز رخ دهد. به همین دلیل بهتر از تکنسین‌های ماهر در این زمینه کمک بخواهید.

عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری

سرویس کامل پکیج شامل اقداماتی است که در جهت افزایش طول عمر قطعات و هم‌چنین بالا بردن بازدهی دستگاه می‌باشد. انجام منظوم این سرویس تاثیر بسزایی در عملکرد صحیح پکیج‌های دیواری دارد. پکیج‌های دیواری مانند سایر سیستم‌های گرمایشی دارای مشکلات متداولی می‌باشد که ممکن مصرف‌کنندگان با آن‌ها مواجه شوند. روشن نشدن پکیج، گرم نشدن آب، ناگهانی خاموش شدن پکیج، صداهای غیرعادی و بسیاری از موارد دیگر از جمله‌ی این مشکلات هستند. اگر اطلاعاتی در زمینه‌ی تعمیر و سرویس پکیج ندارید بهتر است این‌کار را به تکنسین‌ها بسپارید. چرا که هر‌گونه دستکاری توسط افراد کارنابلد ممکن است آسیب‌های جدی به دستگاه وارد کند.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا