رپورتاژ آگهی

مزایای بازسازی ساختمان

مزایای بازسازی ساختمان

وقتی ساختمان رو به قدیمی شدن رفته و دچار آسیب می شود؛ بهترین کار بازسازی آن است. ساختمان قدیمی و فرسوده، علاوه بر تاثیرات بدی که روی وضعیت سلامتی افراد و وسایل ساختمان می گذارد، روی روحیه افراد هم تاثیر منفی خواهد گذاشت. از طرفی شما می توانید با کمک گرفتن از یک تیم متخصص، کار بازسازی ساختمان را با هزینه‌ای مقرون به صرفه و به صورت اصولی انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به مزایای بازسازی ساختمان و راه‌های پیش روی شما برای بازسازی آن بپردازیم.

مزایای بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان چه مزایایی دارد؟

بازسازی ساختمان، عمر بنا را بالا برده و در جوامع شهرنشینی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع با بازسازی، شما دیگر نیازی به ساخت و ساز نخواهید داشت و با صرف هزینه کمتری می توانید ساختمان ایده آل خود را داشته باشید.

  • افزایش عمر بنا: ما برای افزایش طول عمر و سلامتی، از تغذیه مناسب و ورزش کمک می گیریم. بازسازی هم راهی برای افزایش طول عمر و سلامتی ساختمان است. فرسودگی تاسیسات ساختمانی، فرسودگی ایزوگام و تشکیل نم یا رطوبت در دیوار و سقف، آلودگی هوا که موجب زشت شدن نمای بیرونی ساختمان شده، ترک و شکست و… همگی از عواملی هستند که عمر مفید ساختمان را کاهش داده و ساختمان را نیازمند بازسازی می کنند. با تعمیرات و بازسازی می توان استانداردهای جدید را هم در ساختمان پیاده کرد.
  • تعویض تاسیسات: ترک در لوله های آب، فرسودگی، شکست خرابی در دیواره یا کف این لوله ها، ته نشین شدن مواد و.. در نهایت می تواند موجب انسداد یا آسیب به لوله ها و تاسیسات ساختمان شود که گاهی با نم و رطوبتی که به دنبال دارد؛ ظاهر دیوارها و سقف را بسیار زشت میکند. با بازسازی، امکان تعویض و تعمیر این تاسیسات را خواهید داشت.
  • فضای جدید: تغییر طراحی داخلی و دکوراسیون و فضای ساختمان تاثیر مثبتی روی روحیه افراد می گذارد. در صورتی که ساختمان اداری باشد، تاثیر خوبی روی روحیه کارمندان گذاشته و جلوه مناسبی به محل کار شما می بخشد که همین روی اعتماد مشتریان موثر است. همچنین بازسازی ساختمان مسکونی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چون محل زندگی خانواده بوده و باید محیط گرم، صمیمی و زیبایی باشد.
  • افزایش فضا: گاهی با افزایش تعداد افراد خانواده، نیاز به فضای بیشتر در خانه احساس می شود. در این صورت بازسازی بهترین راه حل است. همچنین با توسعه کاری، نیاز به کارکنان بیشتری داشته و باید فضای بزرگتری در اختیار داشته باشید.
  • مدرن شدن: این روزها ساختمان های قدیمی جای خود را به ساختمان های مدرن داده اند. پس اگر شما هم نمی خواهید از قافله عقب بمانید، حتما به فکر بازسازی و یک دکوراسیون شیک و مدرن باشید.
  • افزایش استحکام: زلزله و حوادث طبیعی خبر نمیکند! بنابراین عقل حکم میکند تا ساختمان ها را بر اساس استانداردهای روز جهان بسازیم تا در این حوادث کمترین آسیب را متحمل شویم. در ساختمان های قدیمی این استانداردها به درستی رعایت نشده، بنابراین با بازسازی می توانید این موارد را رعایت کنید.
  • تغییر کاربری ساختمان: گاهی ممکن است بخواهید یک ساختمان مسکونی را به تجاری تبدیل کنید یا بالعکس. در این صورت اولین کاری که باید بکنید بازسازی است. با بازسازی، می توانید فضای مورد نظر خود را هرطور که دوست دارید، بسازید! البته برای اینکه کار به صورت اصولی پیش برود، باید از یک شرکت بازسازی با تیم متخصص کمک بگیرید.
  • بازسازی جزئی و کلی: گاهی نیاز به بازسازی کل ساختمان نیست و تنها می خواهید بخش هایی از آن را تغییر دهید. به این ترتیب بدون درگیر کردن سایر قسمت ها، می توانید فضای مورد نظر خود را به فضای دلخواه خود تبدیل کنید.
  • افزایش ارزش مالی: بازسازی موجب افزایش چشمگیر ارزش مالی املاک قدیمی می شود، به خصوص در کلان شهرها. هزینه ای که بابت بازسازی خرج می کنید، چندین برابر به ارزش کنونی ملک اضافه میکند و همین یعنی جبران هزینه و سود! همچنین با بازسازی، خیلی راحت تر و سریع تر و با مبلغ بیشتری می توانید ساختمان خود را به فروش برسانید. از طرفی با بازسازی ساختمان، از هزینه هایی که ممکن است بعدا بابت تعمیرات اساسی نیاز باشد، خلاص شوید.

مزایای بازسازی ساختمان

نکاتی که پیش از بازسازی خانه باید بدانید

نباید بی گدار به آب بزنید. برای بازسازی ساختمان با چالش هایی روبرو خواهید شد که با توجه به یک سری نکات می توانید به راحتی آنها را پشت سر بگذارید.

  • هدف شما از بازسازی ساختمان چیست؟

باید هدف خود از بازسازی را بدانید. آیا قصد دارید نمای بیرونی ساختمان را تغییر دهید؟ آیا قصد تغییر دکوراسیون داخلی را دارید؟ آیا می خواهید فضای بیشتری داشته باشید؟ هدف شما تغییر کاربری ساختمان است؟ و… به این ترتیب می توانید بدانید که دقیقا از بازسازی چه انتظاری دارید!

  • چقدر هزینه میکنید؟

باید هزینه بازسازی را پیش از شروع به کار تخمین بزنید تا در اواسط راه به دلیل کمبود بودجه به مشکل نخورید. تیم متخصص حاضر در شرکت های بازسازی به شما در تخمین این هزینه کمک کرده و شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد. ممکن است هدف شما بازسازی کلی ساختمان باشد، در حالی که هزینه مورد نظرتان کمتر از میزان مورد نیاز باشد. بنابراین مشورت با تیم بازسازی یکی از ضروری ترین کارهاییست که باید پیش از شروع انجام دهید.

  • از افراد متخصص کمک بگیرید

بازسازی ساختمان نیاز به دانش، تجربه و تخصص دارد. در غیر این صورت ممکن است حتی با صرف هزینه هنگفت، به هدف خود نرسید و انتظاراتتان برآورده نشود. پس اگر می خواهید بهترین نتیجه را از کار بگیرید، از دانش و تجربه افراد متخصص کمک بگیرید تا به ساختمان ایده آل خود برسید.

  • سرمایه گذاری کنید

بازسازی ساختمان نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود. با این کار طول عمر ملک و همچنین ارزش مالی آن بالا رفته و می توانید بعدها آن را با چند برابر قیمت و هزینه ای که کرده اید به فروش برسانید. بنابراین با نوسازی ساختمان، ملکی باارزش خواهید داشت که برایتان یک سرمایه ارزشمند محسوب می شود.در صورتی که این مورد برایتان اهمیت داشته باشد، مشاوران بازسازی ساختمان می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

  • ساختمان جدید نساز

ساخت یک ساختمان جدید چندین برابر بازسازی نیاز به صرف وقت و هزینه دارد. در حالی که در بازسازی، شما به مصالح کمتر، نیروی کار کمتر و زمان کمتری نیاز دارید. به این ترتیب با صرف هزینه بسیار کمتری نسبت به ساخت و ساز، می توانید ساختمان ایده آل خود را داشته باشید. در بازسازی، نیازی به تخریب اسکلت ساختمان نبوده و همین موضوع هزینه ها را به شکل چشمگیری کاهش خواهد داد.

مزایای بازسازی ساختمان

کلام آخر

فراموش نکنید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از یک تیم باتجربه و متخصص کمک بگیرید. گروه معماری آرکا مشتمل بر یک تیم کامل و حرفه ای می باشد که تمامی فعالیت های مربوط به ساختمان را از ابتدا تا انتها به انجام می رساند.شرکت آرکا مصالح را مستقیما از کارخانه تهیه می کند و در نتیجه شما هزینه کمتری برای مصالح می پردازید.این تضمین را به شما می دهد که از مصالح درجه یک و با طول عمر بالا در عملیات ساخت و ساز به کار گیرد.

در هر زمانی که نیاز به مشاوره داشته باشید مشاوران و متخصصان شرکت آرکا همواره در کنار شما خواهند بود.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا