رپورتاژ آگهی

کابینت پولیشی چیست و متری چند است؟

کابینت پولیشی چیست و متری چند است؟

کابینت پولیشی چیست

کابینت پولیشی چیست؟ برای چه سبک هایی قابل استفاده است؟ مهمترین معایب و مزایای کابینت پولیشی چیست؟ تفاوت کابینت پولیشی با کابینت ممبران چیست؟ قیمت کابینت پولیشی چه قدر است؟

مهمترین سوالاتی که در مورد کابینت پولیشی پرسیده می شود، سوالات فوق است.

کابینت ها بر اساس سبک و متریال های تولیدی، به چند دسته تقسیم می‌شوند. تنوع متریال در سبک کلاسیک آنقدر زیاد شده که گاهی فروشندگان و تولید کنندگان کابینت هرگز به سمت برخی متریال ها نمی‌روند و تمرکزشان را بر روی تعداد محدودی از متریال ها می‌گذارند. یکی از متریال های پرطرفدار روز در بازار کابینت، رنگ های پولیشی در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک هستند.

کابینت پولیشی چیست؟

یکی از انتخاب ها برای کابینت های سبک نئوکلاسیک براق، یا برخی از مدل های کابینت مدرن، کابینت پولیشی است. سطح کابینت های پولیشی بسیار براق و شفاف است. این کابینت ها در قسمت درب ها از ام دی اف هایی با رنگ براق پولیشی پوشیده شده اند. تولید این مدل کابینت، زمانبر بوده و فرآیند پیچیده‌ای را سپری میکند که در ادامه توضیح میدهیم.

این کابینت را با نام کابینت انزو نیز می‌شناسند. کابینت انزو مدل های مختلفی دارد. انزو با روکش وکیوم و انزو مدل رنگ شده. که کابینت پولیشی یکی از چند مدل رنگ شده است.

کابینت پولیشی در کدام سبک ها ساخته می شود؟

 کابینت پولیشی چیست

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، کابینت با رنگ پولیش، معمولا در سبک های نئوکلاسیک، و مدرن استفاده می‌شوند. به دلیل ضخامت بسیار زیاد رنگ پولیشی نسبت به دیگر رنگ های مورد استفاده برای کارهای چوبی، رنگ پولیشی مانع از نمایش ظرافت کارهای کلاسیک می‌شود. دلیل خرید کابینت به سبک کلاسیک، وجود همین ظرافت ها در ابزار روی درب ها و منبت کاری ستون ها است. پس اگر قرار باشد این ظرافت ها نمایان نشوند، دلیل انتخاب این سبک چیست؟

لبه ها در کابینت رنگ پولیشی حالتی گرد و نرم دارند. در کارهای مدرن، رنگ پولیشی استفاده می‌شود، اما به انبوهی و پرطرفداری سبک نئوکلاسیک آن نیست. چون هم قیمت بالاتری نسبت به انواع ام دی اف دارد، هم زمان بیشتری نسبت به کارهای ام دی افی برای آماده سازی نیاز دارند. بیشتر در محیط هایی از کابینت رنگ پولیش مدرن استفاده می‌شود که رطوبت زیادی در محیط موجود باشد. (کابینت های پولیشی ضد آب هستند)

برخی به دلیل علاقه‌ای که به رنگ پولیشی دارند، کار کلاسیک هم با این رنگ کار میکنند، اما در قسمت هایی که منبت کاری زیادی وجود دارد، مثل ستون ها و سر ستون ها، از رنگ پوششی نزدیک به رنگ پولیش استفاده میکنند. این کار را زیاد توصیه نمیکنیم، چرا که ممکن است تغییر رنگ بعد از چندسال استفاده بسیار مشهود باشد و به چشم بیاید. یا از گل سر ستونی استفاده میکنند که طرحی بسیار ساده و عاری از منبت کاری زیاد باشد.

معایب و مزایای کابینت پولیشی

کابینت پولیشی چیست

دلیل پرطرفداری شدن کابینت رنگ پولیشی در سال های اخیر را علاوه بر سلیقه بازار، می توان به مزایای آن هم مربوط دانست. جای همچین رنگ براق و شفافی با این کیفیت عالی، در صنعت کابینت خالی بود. از طرفی طرح ابزار روی درب ها در کابینت پولیشی، سبک جدیدی از طراحی در بازار رواج داد. دیگر مزایای کابینت های رنگ پولیش:

  • ضد آب شدن، بعد از پایان رنگ کاری
  • براق بودن و شفافیت درب های کابینت
  • امکان ترمیم یا تعمیر رنگ در صورت آسیب وجود دارد
  • ضخامت رنگ تقریبا به 3 میلیمتر میرسد و همین امر دلیلی بر افزایش استحکام و مقاومت رنگ پولیش است.
  • ضد خش 100% برای هیچ متریال کابینتی وجود ندارد اما تا حد زیادی، کابینت پولیش ضدخش است.

اما کابینت های پولیشی معایبی هم دارند.

معایب:

  • وزن زیاد درب کابینت، به دلیل رنگ و ضخامت درب
  • به دلیل سنگینی دربها، امکان خراب شدن یراق آلات یا خارج شدن درب ها از رگلاژ در صورت استفاده نادرست وجود دارد. توجه کنید که این امکان برای همه انواع کابینت وجود دارد، اما وزن زیاد در این مدل، احتمال وقوع را بالاتر می‌برد.
  • کیفیت رنگ در کابینت رنگ پولیش بسیار مهم است، اگر از رنگ بی کیفیت استفاده شود، بعد از مدتی تغییر رنگ رخ می‌دهد.
  • تنوع رنگ پولیش چندان زیاد نیست

تفاوت کابینت پولیشی و ممبران

کابینت پولیشی به نام طرح انزو هم معروف است. انزو برگرفته از یک برند ایتالیایی به نام zentique  است. در واقع انزو یک مدل خاص از تولیدات این کمپانی بود که در جهان هم بسیار معروف شد. انزو انواع گوناگونی دارد که پولیشی، یکی از انواع رنگ شده کابینت طرح انزو است. مدل دیگر کابینت انزو به صورت وکیومی تولید میشود و اتفاقا از روکش پی وی سی برای تولید آنها استفاده میکنند. شاید دلیل اینکه برخی این دو را با هم اشتباه می‌گیرند همین باشد.

اما تفاوت زیادی میان هر مدل انزو با کابینت ممبران است. در کابینت انزو پی وی سی، از روکش های ضخیم در رنگ و طرح محدود و عمدتا روشن استفاده میشود. ضخامت درب های طرح انزو حداقل 25 میلیمتر است.

کابینت پولیشی چیست

در مقابل برای تولید کابینت ممبران، درست است که از روکش های جنس پی وی سی استفاده می‌شود. اما ضخامت کمتری نسبت به انزو دارد. دیگر نکته اینکه، در کابینت ممبران ضخامت درب ها بین 16 تا 18 میلیمتر است و طرح و رنگ های ممبران بسیار زیاد و همه پسند است.

به دلیل نیاز به تجهیزات بسیار گران قیمت، و وجود متریال جایگزین ارزان تر(ممبران)، در ایران، انزو مدل روکشی وجود ندارد، اگر هم باشد بسیار محدود و گران است، چون متقاضی برای این مدل انزو بسیار کم است.

قیمت کابینت پولیشی متری چند است؟

به طور کلی اکثر کابینت کار ها از پاسخ به این سوال طفره می‌روند. البته کار منطقی ای هم می‌کنند. آنها قصد فریب شما را ندارند. در ارائه قیمت کابینت، بسیار عوامل هستند که قیمت را تغییر می‌دهند و در قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند. در قیمت گذاری کابینت پولیشی، عواملی همچون؛ نوع و ارتفاع تاج، نوع ستون و سر ستون کابینت، یراق آلات مصرفی، اکسسوری ( سبد سوپر، سبد ادویه، مکانیزم های بازشو در کنج) در قیمت نهایی تاثیر مستقیم دارند.

شاید شما نخواهید از اکسسوری استفاده کنید، شاید تعداد کشوهای کابینت شما نسبت به دیگر طرح ها بیشتر یا کمتر باشد، پس در نهایت قیمت گرفتن به صورت متری هم شما را متضرر می‌کند هم فروشنده را!

اما نگران نباشید، راه اصولی قیمت گرفتن در کابینت، قیمت روی یک طرح مشخص، با تعداد یراق و اکسسوری مشخص است. این قیمتی است که شما میتوانید به آن اتکا کنید. پس از تغییر قیمت نسبت به قیمت ابتدایی اصلا نگران نباشید. اگر باز هم قیمت هر متر کابینت پولیشی را میخواهید بدانید، تقریبا در بازار تهران (در تاریخ مرداد 1401) قیمتی بین 7 میلیون تومان تا 9 میلیون تومان دارد. اما باز هم تاکید میکنیم که عوامل بالا را حتما در نظر بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله به صورت مختصر در مورد کابینت پولیشی سخن گفتیم. امیدواریم که این مطلب شما را در مسیر خرید کابینت مناسب یاری کند.

 

5/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا