آراد برندینگ

کنگر فرنگی خشک اصل را چگونه بشناسیم؟

کنگر فرنگی خشک اصل را چگونه بشناسیم؟

در کشور ایران کاشت و داشت کنگر فرنگی می تواند در مناطق سردسیری نیز کشت شود و توجه به وضع آب و هوایی می تواند در دمای کشور ایران بخوبی رشد کند و برای اینکه بتوانند شرایط جوی مانند گرما و رطوبت را حفظ نمایند در گلخانه از آن استفاده می کنند. برای زیر کشت بردن کنگر فرنگی بذر آن را در گلدان پلاستیکی می کارند و با نور طبیعی یا نو لامپ فلورسنت در دمای مناسب نگه داری می کنند که بعد از یک هفته جوانه می زند و سر از خاک می زدند و بعد از آنکه نشا به عمل آمد می توانید به زمین کشاورزی رو باز منتقل کنید و دمایی کمتر از 45 درجه باید نگه داری شود و اگر دمای بیشتری داشته باشد ممکن است به بوته این گیاه آسیب وارد شود.

کنگر فرنگی خشک اصل را چگونه بشناسیم؟

در مجموعه آراد برندینگ فروش کنگر فرنگی براحتی انجام می شود و برای ثبت سفارش کافیست در فرم آغاز به همکاری شماره تلفن خود را اعلام نموده تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کرده و از شرایط سفارش عمده کنگر فرنگی ایرانی مطلع شوید و با خرید این محصول در هر شهری بتوانید محصول با کیفیت سالم و ارگانیک پخش داشته باشید.

کنگر فرنگی در مشهد

کنگر گیاهی از خانواده خار مریم از تیره سینارا است که گلوب یا کنگر فرنگی رایج ترین گونه این سبزی سبز رنگ می باشد که بیشتر در کالیفرنیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا رشد می کنند اما در شهرهای ایران مانند مشهد، شیراز، و ارومیه نیز دیده می شوند این گیاه نوعی سبزی محبوب در غذاهای اروپایی و هم چنین ایالات متحده است.

کنگر فرنگی خشک اصل را چگونه بشناسیم؟

کنگر یکی از نو برانه های فصل بهار است که در تهیه سوپ دال عدس و سالاد و … استفاده می شود و فراید درمانی بسیاری دارد و می توان از انواع آن به کنگر فرنگی در مشهد شیراز ارومیه اشاره کرد. کنگر جوانه گل نارس خار است و به عنوان یک سبزی خورده می شود و در آشپزی به در دسته سبزیجات طبقه بندی می شود در واقع این گیاه از خانواده ستاره‌ ها بوده و جوانه آن قبل از شکوفه برداشته می ‌شود. همان طور که می دانید در مشهد برای پختن کنگر فرنگی روشهای خاصی وجود دارد و کنگر فرنگی مشهد باید قبل از خوردن پخته شود، کنگر معمولاً با پختن، جوشاندن، کباب کردن، مایکروویو یا برشته کردن مصرف می شود و هم چنین بخارپز کردن کل کنگر فرنگی نیز یکی از ساده ترین و محبوب ترین روشهای پخت است و نیز قلب کنگر فرنگی نیز به انواع غذاها از جمله دیپ، پاستا پنه و سوپ اضافه می شود و تهیه صحیح کنگر فرنگی برای پخت و پز، تجربه خوردن آن را بسیار لذت بخش تر می کند.

کنگر فرنگی خشک

به دلیل وجود فواید فراوان حتی می ‌توان کنگر فرنگی خشک را نیز مورد استفاده قرار داد همچنین کنگر به دلیل این‌ که می‌ تواند سطح کلسترول بدن را در حالت نرمال نگه دارد سبب سلامت قلب می‌ شود به دلیل وجود همین موضوع سبب می‌ شود تا کلسترول اضافی در رگهای خونی سبب ایجاد مسدودی نشود و به سالم بودن قلب افراد کمک می ‌کند.

کنگر فرنگی خشک اصل را چگونه بشناسیم؟

همچنین افرادی که از چربی بالا رنج می‌ برند می ‌توانند از کنگر فرنگی خشک استفاده کند زیرا طبق تحقیقات اخیر مشخص‌ شده است که عصاره کنگر دارای خاصیت چربی سوزی می‌ باشد و افراد اگر آن را به ‌طور مرتب مصرف کنند می ‌توانند درصد زیادی از چربیهای بدن خود را کاهش دهند همچنین به دلیل وجود سینارین در کنگر سبب شده‌ است تا این ماده غذایی برای کبد نیز بسیار مفید واقع شود زیرا به دلیل وجود دسته ‌ای از ترکیبات درون خود سبب کاهش مقدار سموم بدن شده و همچنین وجود آنتی ‌اکسیدانها نیز کمک می‌ کند تا تمامی سموم را از کبد خارج کند.

علاوه‌ بر اینها می ‌توانید با استفاده از کنگر و برگه زردآلو به سلولهای آسیب‌ دیده کبد چرب خاصیت ترمیم کنندگی را اهدا نمایید اگر تمایل به داشتن استخوانهای قوی دارید به شما خوردن کنگر را پیشنهاد می‌ کنیم زیرا در آن مقدار فراوانی از ویتامین‌ کا و ویتامین ث وجود دارد که علاوه‌ بر تقویت استخوانها تاثیر زیادی در بالا بردن سطح کلاژن دارد که نه ‌تنها برای استخوان بلکه حتی برای پوست نیز می ‌تواند مفید واقع شود پس با خوردن کنگر علاوه ‌بر این‌ که از پوک شدن استخوانهای خود جلوگیری می ‌کنید می ‌توانید به بهبود وضعیت پوست خود نیز کمک فراوانی داشته باشید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا