رپورتاژ آگهی

طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران

طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران

A room with tables and chairs Description automatically generated with low confidence

امروزه توجه به طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به نحوی که اگر فردی قصد راه‌اندازی کافه یا رستوران خود را دارد، حتما باید از طراحان ماهر و زبردست برای جلب بیشتر رضایت مشتریان استفاده کند.

برای اینکه بتوانید بیشتر با طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران آشنا شوید، ما برای شما خصوصیات فضای رستوران و کافه را به صورت مجزا شرح می‌دهیم.

دکوراسیون داخلی کافه

همانطور که می‌دانید کافه فضایی بسیار دنج و راحت برای گذران اوقات فراغت به همراه دوستان، خانواده و….. است؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که فضای کافه متناسب با روحیات مخاطبان آن طراحی شود و در این زمینه از روانشناسان برای انتخاب رنگ‌ها و اجزای داخل کافه کمک گرفته شود.

برای ایجاد کردن فضایی گرم و دلنشین در کافه، نیاز است که از نورپردازی‌های خاص و متریال‌های ویژه استفاده کرد تا فضای کافه به ایده‌آل‌ترین حالت ممکن خود تبدیل شود. همچنین باید برای کامل‌تر کردن اطلاعات خود درباره طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران، با فضای رستوران نیز آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی رستوران

فضای رستوران با کافه متفاوت است و مخاطبان آن قشرها و سنین مختلفی را در بر می‌گیرند. در طراحی داخلی رستوران خاص موارد زیر تاثیرگذار هستند:

  1. محل و موقعیت قرار گرفتن رستوران
  2. مخاطبان رستوران
  3. منو رستوران (سنتی، ملل، فرانسه یا ایتالیایی)
  4. هدف‌های تجاری و برندسازی
  5. بودجه بندی و برآورد هزینه‌ها
  6. پیشینه و سوابق کاری رستوران
  7. طرح‌ها و رنگ‌های رستوران
  8. شاد و دلنشین بودن فضای رستوران

مواردی که ذکر شدند، ازجمله موارد مهمی هستند که حتی بهترین طراحان دکوراسیون کافه و رستوران باید آن‌ها را رعایت کنند. به طور مثال اگر شما قصد طراحی دکوراسیون داخلی رستورانهای سنتی را دارید، باید این طراحی به نحوی باشد که وقتی مشتری وارد رستوران می‌شود، خود را در شهر شیراز یا یزد فرض کند که پر از نمادها و بناهای سنتی است یا از المان‌هایی در تزئین رستوران استفاده کنید که حس قدیمی و سنتی را در دل بیننده زنده کند.

برنامه فیزیکی در طراحی رستوران

در طراحی هر رستورانی، برنامه فیزیکی رستوران بسیار اهمیت دارد. به طور مثال محل اقامت و قرار گرفتن کارکنان آشپزخانه باید در نزدیکی رختکن و سرویس بهداشتی و در کنار درب ورودی فرعی قرار گیرد.

طراحی داخلی رستوران مدرن

امروزه رستوران‌ها تنها یک محل برای رفع گرسنگی نیستند و مردم به قصد داشتن تفریحی کوتاه مدت یا گذراندن اوقات فراغت خود در کنار عزیزانشان به رستوران مراجعه می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که طراحی کافه رستوران مدرن جایگزین طراحی‌های قدیمی و بی روح شود تا سیل عظیم مشتریان را به سمت خود بکشد.

طراحی داخلی رستوران سنتی

عده‌ای از افراد هستند که برخلاف مدرن پسندها، به بناها و نمادهای سنتی بسیار علاقه دارند و به معماری رستوران بسیار توجه می‌کنند. این دسته از افراد حتی برای انتخاب رستوران مورد نظرشان هم رستورانی سنتی را برمی‌گزینند.

اگر می‌خواهید رستورانی سنتی راه‌اندازی کنید و افراد را به سمت خود بکشانید، ما به شما توصیه می‌کنیم تا از المان‌هایی مانند سکوها، فضاهای طاق‌دار، آیینه‌ها، رنگ‌های شاد و زنده، مصالح سنتی پرکاربرد و…. در دکوراسیون داخلی رستورانهای سنتی خود استفاده کنید. دانستن این موارد کلیدی، می‌تواند شما را در امر طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران بی‌رقیب کند.

طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران

متریال و مصالح مناسب در نمای بیرونی رستوران

از نظر مشتریان، رستورانی مناسب است که از بیرون دید کافی را به داخل داشته باشد. این دید توسط شیشه‌های بزرگ و شفاف فراهم می‌شود و می‌تواند نمای بیرونی رستوران را بی‌نظیر کند. این موضوع را در نظر داشته باشید که انتخاب نوع طراحی گرافیکی و علائم و نوشته‌های نمای رستوران نیز بسیار مهم است؛ زیرا این علائم می‌توانند در ذهن بیننده‌ها و عابرین حک شوند و پروسه طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران را تکمیل‌تر کنند.

طراحی دکوراسیون باغ رستوران

طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران بسیار گسترده است و می‌تواند طراحی داخلی باغ رستوران را نیز شامل شود. این سبک در عین سادگی می‌تواند فضایی متفاوت و دلنشین را برای مشتریان ایجاد کند. در طراحی داخلی باغ رستوران از المان‌هایی استفاده می‌شود که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند و در آن‌ها بیشتر رنگ‌های آجری، کرم، خاکی و قهوه‌ای به کار رفته است.

در طراحی کافه باغ و باغ رستوران از وسایلی مانند آلاچیق، تخت، میز و صندلی، درختچه‌ها، حوض و آبنماهای زیبا استفاده می‌شود.

طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران

سبک های مختلف رستوران

دکوراسیون کافه و رستوران دارای سبک‌های مختلفی است که عبارت‌اند از:

  1. طراحی داخلی رستوران خاص و مدرن
  2. دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی
  3. دکوراسیون رستوران‌های عربی و مراکشی
  4. دکوراسیون رستوران ملل
  5. دکوراسیون رستوران ایتالیایی
  6. دکوراسیون رستوران فرانسوی
  7. دکوراسیون رستوران چینی
  8. دکوراسیون رستوران هندی

حتی بهترین طراحان دکوراسیون کافه و رستوران نیز باید با این سبک‌ها آشنایی داشته باشند.

استانداردهای مهم در طراحی داخلی کافه و رستوران

استانداردهای مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران عبارت‌اند از:

  1. استاندارد ابعاد میزها و صندلی‌های کافه و رستوران
  2. استاندارد فضای اشغالی
  3. استاندارد نورپردازی
  4. استانداردهای مربوط به تجهیزات آشپزخانه
  5. استانداردهای انبار و نحوه نگهداری موادهای غذایی
  6. استانداردهای سرخانه‌های کافه و رستوران

تمامی این استانداردها می‌تواند از طریق یک شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران خوب انجام شوند و کیفیت کار را دوچندان کنند.

ایده هایی برای جذاب تر شدن کافه و رستوران

در طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران، داشتن ایده‌هایی جذاب شما را در جذب مشتریان زیاد یاری خواهند کرد. برخی از این ایده‌ها در طراحی معماری رستوران عبارت‌اند از:

  • ایجاد پنجره‌هایی رو به خیابان
  • استفاده از فرش در فضای داخلی کافه و رستوران
  • داشتن صندلی‌ها و مبلمان خاص
  • استفاده از نورپردازی‌های خلاقانه
  • استفاده از وسایل تزئینی و دکوری شیک
  • استفاده کردن از کتابخانه‌های مدرن و امروزی
  • طراحی گوشه‌های دنج در کافه و رستوران
  • گذاشتن نیمکت‌هایی پشت پنجره

سخن پایانی

همانطور که در قسمت‌های مختلف این مقاله درباره طراحی و اجرای دکوراسیون کافه و رستوران مطالعه کردید، شاید فکر کنید که این کار بسیار سخت و دشوار است؛ اما شما می‌توانید از طریق معروفترین شرکت دکوراسیون داخلی رستوران اقدام و از آن کمک بگیرید تا این کار سخت را سهل و آسان کنید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا