آراد برندینگ

ماهی قزل آلا پرورشی تهران

ماهی قزل آلا پرورشی تهران

ماهی قزل آلا ازنوع ماهیان آزاد است و در آب های سرد زندگی می کند، که طول آن حداکثر 140 سانتی متر و وزن آن به حدود 5 کیلوگرم می رسد. ارزش غذایی ماهی قزل آلا طلایی پرورشی به روش کبابی بسیار بالاست و به دلیل فاقد اسید های چرب از بیماری های قلبی پیش گیری می کند و جایگزین بسیار خوبی برای گوشت های قرمز است. امروزه استخرهای پرورشی، در اکثر شهرها احداث شده اند و این ماهیان به انواع مختلفی مانند کبابی، شکم پر و پخته طبخ می شوند. در ادامه ی این مقاله با آراد برندینگ همراه باشید.

ماهی قزل آلا پرورشی تهران

ماهی قزل آلا همانند ماهی سرخو جنوب یک نوع ماهی سرد آبی است که نام دیگرش را گل ماهی قرار دادن می توان گفت یک نوع ماهی آزاد است اما دم و باله بزرگ تری در برابر ماهی آزاد دارد ماهی های آزاد در آب های شیرین به دنیا می آیند و برای رشد و پرورش به اقیانوسها می روند و بعد از به بلوغ رسیدن کامل برای تخم گذاری و تولید مثل به آبهای شیرین باز می گردند و مراحل تخم گذاری را در آنجا طی می کنند. بدن انسان ها که امروزه در برخورد با آلودگی شهری بسیار ضعیف و ناتوان شده است باید از طریقی ویتامین و مواد مغزی به آن رسانده شود ماهی قزل آلا طلایی که در سراسر ایران پخش می شود.

ارزش غذایی ماهی قزل آلا پرورشی

ماهی قزل آلا بسیار خوش طعم می باشد و ارزش غذایی آن بسیار بالا است، که مصرف آن در وعده های غذایی، انرژی کامل را به بدن می رساند. ماهی قزل آلا از محبوب ترین ماهیان در پخت غذاهای دریایی به شمار می رود. معمولا تخم ریزی این ماهی در ماه های بهمن و اسفند می باشد و این تخم ها به صورت تقریبی به 10 هزار عدد می رسند. رشد ماهی قزل آلا زنده در استخر، به عوامل مهمی بستگی دارد، که می توان به تغذیه ی ماهی، دمای متعادل داخل استخر و کیفیت آب اشاره نمود. این ماهی به خاطر کالری کم، برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مناسب است.

ماهی قزل آلا پرورشی تهران

ماهی قزل آلا یکی از پر مصرف ترین غذاها در سفره ی همه ی مردم است و نسبت به ماهیان دیگر قیمت مناسبی دارد. ماهی قزل آلا پرورشی ارزش و خواص غذایی آن، به دلیل انواع ویتامین و مواد معدنی، برای تمام سنین بسیار مناسب است. معمولا این ماهیان در استخرها، پرورش می یابند و برای افراد، یکی از مشاغل پر درآمد نیز محسوب می شود. رشد ماهی بر اساس تغذیه ی آن صورت می پذیرد و باید غذای این ماهیان بسیار با کیفیت و سالم باشد. بهر حال هر خطری که ماهیان را تهدید کند، امکان آسیب به سلامت انسان ها بیشتر می شود. پخت این ماهی خیلی راحت است و اکثر آشپزان به مدل های مختلف آن را پخت و یا سرخ می کنند. بهتر است قبل از مصرف، ماهی را در آبلیمو، نمک، فلفل، زعفران و ادویه های معطرحداقل به مدت یک ساعت بخوابانید و سپس آن را سرخ و یا در فر طبخ کنید.

خرید عمده ماهی قزل آلا طلایی تهران

ماهی قزل آلا به چند نوع تقسیم می شود مانند ماهی قزل آلا خال سرخ ماهی قزل آلا طلایی ماهی قزل آلا رنگین کمان تغریبا می توان گفت ماهی قزل آلا رنگین کمانی در انواع ابها می تواند زندگی کند و حساسیت آن نسبت به دیگر ماهیهای قزل آلا کم تر است و خوراک بهتری دارد و سخت گیری بسیاری در انتخاب غذا ندارد. ماهی قزل آلا خال سرخ یک گونه حمایت شده از ماهیها است که به آن ماهی خال قرمز هم می گویند این ماهی نوع بومی ایران است که بسیار برای پرورش این ماهی کوشش می شود چرا که به شدت در چند سال اخیر تعداد ماهیان خال سرخ کاهش یافته و بسیار در معرض انقراض است.

ماهی قزل آلا پرورشی تهران

شمال ایران به علت داشتن آب و هوای مناسب و دریای خزر مکان مناسبی برای صید و پرورش ماهی قزل آلا تهران طلایی و ماهی سرخو است در شمال به صورت عمده خریداری می شود و به تهران اصفهان قم همدان شیراز و یزد و دیگر شهرها توضیع می شود البته برخی از شهرها خود حوضهای پرورش ماهی دارند که در آن ماهی قزل آلا هم پرورش می دهند و نیاز به واردات آن از دیگر شهرها ندارند. اشخاصی که با کمبود ویتامین و کمبود آهن شدید مواجه هستند می توانند با استفاده از ماهی در وعده های غذایی خود حجم بسیاری از مواد مغزی را وارد بدن خود کنند و از بروز بیماریهای گوناگون جلوگیری کنند ماهی منبع آهن و پتاسیم و اومگا 3 و پروتئین و فسفر و فیبر غذایی است که همه این موارد در سلامت و تندرستی ما نقش بسیاری دارند.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا