آراد برندینگ

خرید لباس بلوچی تکدار

خرید لباس بلوچی تکدار

همان طور که می دانید در هر قطعه از کشور پهناور ما ممکن است آداب و رسوم خاص وجود داشته باشد که طرز و مدل لباس نیز جزء این آداب است. دوخت و برش لباس بلوچی زنانه نیز مربوط به همین آداب و رسوم می باشد. در شهرهای مختلف کشور می توان انواع لباس و پوشش را مشاهده نمود که دقیقا خاص و مخصوص همان منطقه از کشور است. طراحی و دوخت لباس زنانه بلوچی نیز از همین قانون پیروی می کند. اقلیم و آب و هوای منطقه سیستان و بلوچستان سبب شده تا مردمان این خطه از کشور پوششی خاص داشته باشند. در ادامه با آراد برندینگ همراه باشید.

خرید لباس بلوچی تکدار

در گذشته برای خرید و یا حتی بازدید یک لباس بلوچی زیبا باید زمان و هزینه های زیادی جهت سفر کردن به این منطقه صرف می شد که این امر برای همه مردم امکان پذیر نبود اما امروزه راه و روش های آسان تری برای خرید انواع محصولات به لطف فضاهای اینترنتی و مجازی به وجود آمده است که دسترسی به انواع کالا ها را در سریع ترین زمان ممکن با قیمت های مناسب تری به ما می دهد که این کاهش قیمت ناشی از خرید مستقیم از تولیدکننده و حذف واسطه ها می باشد.

برش لباس بلوچی زنانه تکدار

هر منطقه از کشور ما دارای آب و هوایی خاص و مخصوص به خود می باشد و همین امر سبب شده تا نوع پوشش و لباس مردمان هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت باشد.بنابر این می توان حدس زد که برای برش زدن لباس بلوچی زاهدان باید از متد و روشی خاص استفاده نمود.معمولا لباس زنانه بلوچی دارای مدل و فرمی خاص است که با پارچه های بسیار نازک و خنک دوخته می شود. اما زمانی که این لباس برای سایر شهرها و یا به دلیل درخواست کشورهای دیگر تهیه و تولید می شود لازم است تا برش را دقیق تر و با استفاده از الگو انجام داد تا بتوان لباسی بدون عیب و نقص را تولید نمود.

خرید لباس بلوچی تکدار

خیاطی دارای متدهای بسیار مختلف برای برش زدن پارچه است و در تمام تولیدی های لباس می توان نمونه کارهای بسیار متنوعی را مشاهده نمود که روش برش لباس بلوچی تکدار زنانه نیز از روشهایی است که در این شهر بزرگ برای دوخت لباس بانوان بلوچی از آن استفاده می شود.بسیاری از افراد کار برش زدن لباس در فرم بلوچی را به صورت کامل در کلاسهای آموزشی آموزش می گیرند و بسیاری دیگر از بانوان این کار را به صورت سینه ای از مادران خود آموزش گرفته اند.اما در نهایت و به هر شکل برش زدن پارچه و دوخت آن بسته به سایز و نوع و فرم و رنگ لباس در شکلهایی متنوع و متفاوت انجام می گیرد.در این روشها بانوان به دوخت لباسهای اندامی و یا گشاد اما بسیار زیبا و جذاب می پردازند.

قیمت لباس بلوچی زنانه

با توجه به اینکه سوزن دوزی یک هنر دشوار و ظریف است و تمامی مراحل آن به وسیله دست و بدون استفاده از ابزار یا دستگاه خاصی انجام می شود، قیمت لباس بلوچی زیبا بستگی به نوع و سبک سوزن دوزی و همچنین میزان مهارت هنرمندی که لباس را طراحی کرده دارد. سوزن دوزی بلوچی هم انواع مختلفی دارد که هر یک متعلق به قوم و قبیله ی خاصی از اقوام بلوچ است و زنان این منطقه این هنر را از مادران خود آموزش می بینند و این هنر اصیل را به فرزندان خود نیز منتقل می کنند. این هنر بلوچی به انواع مختلف پریوار دوزی(نقوش هندسی و لوزی)، خامه دوزی با نخ ابریشم نتابیده، توپر دوزی(نقوش هندسی با کوک های ریز و پرکار) و دوخت روی نقوش چاپی(دوخت روی نقوش چاپ شده)تقسیم می شود.

خرید لباس بلوچی تکدار

پارچه ها از دیگر عوامل موثر در قیمت خرید لباس بلوچی ساده زنانه هستند که اغلب نخ های استفاده شده در بافت پارچه های سوزن دوزی از جنس ابریشم و نخ پنبه هستند؛ به طوری که هرچه پارچه ریزبافت تر باشد و نخ به کار رفته نیز ابریشم و نازک باشد برای دوخت آن زمان بیشتری لازم است که در این حالت ارزش کار نهایی و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. نخ های ابریشم طبیعی حاصل از کرم ابریشم پروتئینی است و قیمت نسبتا بالایی دارد و نخ پنبه نیز از الیاف طبیعی گیاه پنبه در شرکت های نساجی مختلف برای بافت و تولید انواع پارچه استفاده می شود. در کنار تنوع کم نظیر لباس زنانه بلوچی، لباس های مردانه این اقوام نیز از سبک خاصی پیروی می کنند که معمولا به رنگ سفید پرچین است و شلواری گشاد به همراه پیراهنی بلند دارد.

5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا