آراد برندینگ

ورق فولادی سوراخ دار فنر

ورق فولادی سوراخ دار فنر

امروزه کارخانجات زیادی در زمینه تولید ورق روغنی فولاد فعالیت می کنند که کارخانه فولاد غرب یک نمونه از این تولیدکنندگان می باشد.

ورق فولادی در واقع واحدی از فولاد است که به یک صفحه یا ورق نسبتا مسطح و نازک تبدیل شده است که معمولا در دو نوع تخت و کلاف در دسترس هستند.

بسته به ضخامت فولاد، همانطور که در سایت آراد برندینگ به آن اشاره شده است ورقها را می توان با استفاده از برشهای ساده توسط قیچی فولادی به اندازه های مختلف برش داد و آنها با استفاده از یک ترمز فلزی خم می شوند و به انواع مختلفی از اجزای فولادی تبدیل می گردند.

این نوع ورقها در سبک های مختلف تولید می شوند و برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق فولادی سوراخ دار فنر

ضخامت این ورقهای فولادی بر حسب گیج اندازه گیری می شود به طوری که هر چه مقدار گیج بیشتر باشد، مواد نازک تر خواهد بود و هر چه گیج کمتر باشد، فولاد ضخیم تر و بادوام تر است.

در واقع ورقهای فولادی بین 8 تا 30 گیج قرار می گیرند اگر چه برخی از محصولات نازک تر یا ضخیم تر ممکن است برای کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید کنندگان ورق روغنی فولاد غرب، این ورقها را در ضخامتهای مختلف تولید می نمایند که معمولا ورقهای بسیار نازک اغلب با نام فویل یا برگ شناخته می شود.

هنگامی که یک ورق آهن نازک و ورق فولادی به صورت ضخیم تولید شود، به آن صفحه می گویند در حالی که هیچ استاندارد صنعتی برای جدا کردن ورقها از صفحه وجود ندارد، معمولا یک ورق می تواند با استفاده از ترمز فلزی خم شود ولی یک صفحه چنین قابلیتی را ندارد.

ورق فولاد فنر

یکی از ورقهایی که کاربرد زیادی دارد، ورق فولاد سوراخ دار فنر است که با حرارتهای کربن متوسط و رو به بالا تولید می شوند برای تسهیل فرایند تولید انها باید از کربن استفاده شود و از آن جایی که از 0.25 درصد کربن استفاده می شود، فولادی که تولید می شود دارای همان میزان کربن است.

عناصری مانند منکنز کروم و سیلیکون در ساخت فولاد تاثیر گذار هستند و به دلیل این که فولا در اثر گرم کردن و کوئنچ کردن ه ددست می آیدف ترد و شکننده می شود که بعد از کوئنچ از عملیات تمپرینگ استفاده می کنند تا مقاومت آن را افزایش دهند.

ورق فولادی سوراخ دار فنر

این فولاد دارای معایبی نیز می باشد که مهم ترین آنها قابلیت جوش کاری بسیار پایین و ترک خوردگی بسیار بالا است ورق فولاد فنر رنگی در واقع ورقهای گالوانیزه می باشد که در کوره ها بر روی آنها رنگ پاشیده می شود و ضخامت رویی آنها 20 تا 25 میکرون است.

ورقها ابتدا پولش می شوند و ناخاصیها و چربیها از روی آن پاک می شود و سپس با غلتکهای مخصوص برس کاری می شوند تا ناهمواریهایی که دارند از بین برود.

در مرحله بعد ورقه ها شکسته و با هوادهی خشک می شوند و مواد شیمیایی را بر روی آنها می ریزند تا رنگ به خوبی به آن بچسبد و در زمان ترک خوردگی کفیت آن از ددیت نرود.

در مرحله بعد رنگهای پلمیری را ببر رووی ورقها می پاشند و در کوره های مخصوص خشک می کنند و بعد از اینکه سرد شد با استفاده از غلتک رنگ نهایی را بر روی آن پخش می کنند و دوباره داخل کوره قرار می دهند.

ورق فولادی سوراخ دار

نیروگاه های بسیاری در سطح کشور از ورق فولاد فنر سوراخ دار در قسمتهای مختلفی از آن استفاده می کنند.

این ورق همانطور که از نامش مشخص می باشد به صورت پانچ شده است و در آن شیارهایی قرار دارد.

ورق فولاد سوراخ دار از همین ورقهای معمولی ساخته می شود و تنها به وسیله ی دستگاه پانچ بر روی آن انجام می گیرد.

شکلهای این ورق متنوع می باشد و از دایره و بیضی و حتی مستطیل نیز در ساخت آن به کار رفته است.

ورق فولادی سوراخ دار فنر

سقفهای کاذب برای استحکام زیاد و محکم ماندن نیازمند ورق فولادی سوراخ دار هستند.

نیمکتها باید از مقاومت زیادی برخوردار باشند تا هر شخصی با هر وزنی به راحتی بتواند بر روی آن بنشیند که بهترین گزینه استفاده از ورق فولادی می باشد که تحمل وزن زیادی را دارد.

این نیمکتها بهترین گزینه برای پارکها هستند و به دلیل اینکه در معرض آب و باران قرار دارند بهتر است از نوع فولادی و سوارخ دار آن استفاده شود تا آب بر روی آن جمع نشود.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا