آراد برندینگ

خرید کلوچه سنتی اهواز

خرید کلوچه سنتی اهواز

یکی از محبوبترین خوراکی که بیشتر افراد علاقه زیادی به مصرف آن دارد کلوچه های سنتی زعفرانی می باشند. کلوچه سنتی زعفرانی یکی از محصولات تولید شده توسط مردم شهرستان سبزوار می باشد که مردم شهر اهواز علاقه زیادی به آن در مهمانیها و دورهمیها دارند. شیرینیها و کلوچه های سنتی کشورمان ایران بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و یک عضو جدا ناشدنی از جشنها و مهمانیها و اعیاد و مراسمات مختلف شادی در بین مردم ما است.

اگر چه مایل به خرید اینترنتی کلوچه سنتی زعفرانی هستید، فرم درج شده در سایت را تکمیل نمایید تا مشاوران آراد برندینگ با شما ارتباط گرفته و لیست قیمت محصولات را به شما ارائه بدهند.

خرید کلوچه سنتی اهواز

با سفر به هر شهر و دیاری در کشور پهناور ایران با شیرینیها و کلوچه های جدیدی مواجه خواهید شد که طعمی مشابه با آنها بی شک در هیچ نقطه ای جهان پیدا نخواهد شد.

معمولا در کنار تمام انواع سوغاتیهای هر شهر، یک یا چند نمونه شیرینی مخصوص هم قرار دارد که توسط مسافران و بومیها از این شهر به شهرهای دیگر منتقل می شود.

کماج یکی از نانهای محلی خوشمزه و مقوی در استان همدان است که زنان کوشای این شهر با دستان خود آنها را می پزند و در کشور هم ثبت ملی شده است.

علاوه بر این نان نارگیلی، باسلوق، انگشت پیج و غیره هم هستند که همگی جزء سوغاتی های همدان می باشند. حتما تا بحال نام پادرازی را شنیده اید، پادرازی شیرینی معروف و محبوب استان قزوین است که بازار خرید و فروش خوبی در شهر مشهد نیز دارد، این شیرینی هم مثل کلمپه خرمایی زابلی برای ایام عید نوروز تهیه و تدارک دیده می شود.

خرید کلوچه سنتی دارچینی

اگر شما هم در خیل عظیم طرفداران این کلوچه سنتی خوشمزه هستید، می توانید به سبزوار سفر کنید و خرید کلوچه سنتی دارچینی را خود را از مبدا تولید آن انجام دهید.

اما در صورتی که تمایل داشته باشید خودتان در منزل هم می توانید آن را بپزید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

برای پخت کلوچه سنتی دارچینی به یک سری مواد اولیه نیاز داریم که ما در این آموزش مقیاس مواد را برای 4 نفر در نظر می گیریم، موارد لازم شامل: 2 قاشق مربا خوری کرم تار تار (پف دهنده)، 2.5 تا 3 لیوان آرد، 1 قاشق مربا خوری جوش شیرین، 2 لیوان شکر، 1 قالب کره 200 گرمی، 2 قاشق مربا خوری دارچین و 2 عدد تخم مرغ می باشد.

خرید کلوچه سنتی اهواز

طرز تهیه کلوچه به این شکل است که ابتدا جوش شیرین و آرد را با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم، بعد از آن کرم تار تار را به ترکیب شکر و بیکینگ پودر اضافه کرده و خوب هم می زنیم.

در ظرفی دیگر کره و سه چهارم از کل شکرها را با هم مخلوط می کنیم و با همزن دستی یا برقی آنقدر می زنیم تا به غلظت کرم برسد و پس از آن تخم مرغها را به ترکیب اضافه می کنیم و مجدد هم می زنیم.

حالا ترکیبات هر دو ظرف را با هم مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا حالت چسبندگی اش از بین برود.

در این مرحله آن یک چهارم شکر باقی مانده را به همراه دارچینها کف یک سینی می پاشیم و از خمیر به اندازه یک توپ کوچک پینگ پنگ بر می داریم و بعد اینکه در دست فرم دادیم، به دارچین و شکر آغشته می کنیم و در سینی فر با فاصله از هم می چینیم.

کلوچه سنتی زعفرانی در مشهد

همانطور که مطلع هستید زعفرانها یکی از محصولاتی است که جایگاه بسیار بالایی در استان مشهد دارد و در تهیه کلوچه سنتی زعفرانی از آنها استفاده می شود.

زعفران جزء محصولاتی است که استفاده از آن در تهیه مواد خوراکی از جمله کلوچه سنتی اهواز مزایای بسیاری برای بدن دارد که عبارتند از:

تقویت خلق و خو

زعفرانها از آن جهت که به افزایش سطوح انتقال دهنده عصبی کمک شایانی می کنند در تقویت خلق و خو بسیار موثر و پر از فایده هستند و شما می توانید با مصرف کلوچه هایی که در تهیه آنها از زعفرانها استفاده شده است همیشه خوش اخلاق و خوش برخورد باشید.

خرید کلوچه سنتی اهواز

تقویت قدرت ذهنی

کروسینهای موجود در زعفرانها از دسته موادی است که می تواند در تقویت قدرت ذهنی شما موثر باشد به همین خاطر مادران به کودکان خود در فصل امتحانات خوراکیهایی می دهند که در ترکیبات آنها از زعفران ها استفاده شده است مانند کلوچه سنتی زعفرانی.

افزایش آرامش

خیلی از افراد بنابر زندگیها و مشکلاتی که دارند استرس دارند، زعفرانها یکی از گیاهانی هستند که با تاثیر بر روی غدد درون ریز موجب آزاد سازی هورمونهای مفید در بدن می شوند که این آزاد سازی می تواند در افزایش آرامش موثر واقع شود به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند حتما از کلوچه های سنتی زعفرانی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا