آراد برندینگ

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر آتش نشانی

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر آتش نشانی

سیستم ها اعلام حریق گفته شده که در بازار وجود دارد از نوع های مختلفی هستند که شما متناسب با نیاز خود می توانید هر یک از آنها را خرداری کنید و در محل های مورد نظر خود استفاده کنید تا بتوانید مانع از به وجود آمدن آتش سوزی گسترده در محل کار و رندگی خود شوید.

در صورت نیاز به خرید انواع سیستم اعلام حریق که در بازار وجود دارد می توانید با جستجو در فضای مجازی یا گرفتن مشاوره از آراد برندینگ آن ها را پیدا کرده و سیستم مورد نظر خود را خربداری کنید.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر آتش نشانی

برای خرید و تهیه سیستم های هشدار حریق که در انواع مختلف تولید شده اند می بایست متناسب با مکانی که این سیستم ها را برای آن می خواهید اقدام کنید.

یکی از راه های خرید صحیح این سیستم ها کمک گرفتن از کارشناسان و مشاوران این سیستم ها می باشند که برای راحتی کار شما می توانید با جستجو در فضا های مجازی با این افراد آشنا شده و با ارتباط برقرار کردن با این افراد می توانید به خواسته خود دسترسی پیدا کنید.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر

سیستم های اعلام حریق دو نوع هوشمند و غیر هوشمند هستند.سیستمهای اعلام حریق غیر هوشمند از روش دهدهی استفاده میکنند.

سیسیتم های اعلام حریق هوشمند یا انالوگ با استفاده از نرم افزارهای کاربردی بین حسگرها و تجهیزات و کنترل گر مرکزی وجود دارد از موقعیت یگدیگر اطلاع دارند.

کاشف ها عملکرد سیستم ها زیر نظر میگیرند و کنترل گر مرکزی با استفاده از اطلاعاتی که از کاشف ها میگیرد اقدام به تصمیم گیری در مورد وضعیت سیستم میکند.

طراحی و نقشه کشی سیستمهای ادرس پذیر هوشمند و غیر هوشمند مانند هم است و از این نظر تفاوای ندارند.

در سیستم های ادرس پذیر هوشمند هشدار اتش سوزی و هشدار مربوط به الودگی های محیطی و تجهیزات با هم تفاوت دارد و به راحتی میتوان تشخیص داد که مشکل مربوط به چیست.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر آتش نشانی

استاندارد های سیستم های اعلام حریق موارد زیر است.

EN

EVPU

LPCB

54_Ul

NFPA72

BS5839

در زمان طراحی سیستم و تجهیزات معرفی یکی از این استاندارد ها توسط کارفرما یا پیمان انجام میشود.

تجهیزات سیستم اعلام حریق ادرس پذیر موارد زیر میباشد.

اجزای اصلی سیستم اعلام حریق آدرس پذیر کنترل گر مرکزی حسگر ها و هشدار ها میباشند.

دود، حرارت، شعله و گاز ورودی هایی هستند که حسگرها به ان حساس هستند و بعد از رخ داد یکی از عوامل ورودی حسگر ها با استفاده از اژیر و هشدار که خروجی سیستم هستند اعلام میکنند که مشکلی بوجود امده است.

اجزای اصلی در سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر غیر هوشمند یا متعارف، ادرس پذیر، ادرس پذیر هوشمند و بی سیم یکی است و تفاوتی با هم ندارند.

سیستم اعلام حریق آتش نشانی

امروزه در بازار کشور ما وقتی برای خرید کالایی اقدام می کنیم با نام برندهای مختلفی مواجه می شویم، خرید سیستم اعلام حریق مورد تایید آتش نشانی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و می توان آنها را با نام شرکتهای تولیدی ایرانی و خارجی خریداری کرد.

در ادامه قصد داریم چند نمونه از این تجهیزات را بیان کنیم تا با آنها آشنا شوید:

دتکتور اعلام حریق erse: این لوازم را بر اساس نوع حریق به سه دسته تقسیم می کنند که می توان به نمونه های حرارتی، شعله ای و دودی اشاره نمود، با توجه به نام هر کدام از این محصولات می توان حدس عملکرد آنها را زد که با وجود دود، شعله و حرارت سیستم فعال می شود.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر آتش نشانی

شستی اعلام حریق: با دیدن حریق فرد می تواند آن را فشار دهد و این قطعه بر خلاف دتکتورها که اتوماتیک هستند به صورت دستی کار می کنند و بعد از مشاهده آتش فعال می شوند.

پنل اعلام حریق آتش نشانی: اصلی ترین بخش در سیستم اعلام حریق آتش نشانی را اگر بخواهیم معرفی کنیم پنلها هستند که وظیفه ایجاد ارتباط بین شستی، دتکتور، آژیر و غیره را بر عهده دارند، یک پنل استاندارد و مرغوب باید بتواند خطای قطعی مدار را اعلام کند و وظیفه دیگر آن در موقعی که برق قطع می شود برق را وارد مدار کند.

تمام قطعات و تجهیزاتی را که در این قسمت ذکر کردیم باید مورد تایید و استاندارد باشند، البته لیست این قطعات که قابلیت استفاده را دارند دائما در حال بروزرسانی هستند و اینگونه نیست که تایید شوند و مدت طولانی بتوان با اطمینان از آنها استفاده کرد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا