آراد برندینگ

قارچ صدفی پرورشی خشک

قارچ صدفی پرورشی خشک

یکی از محبوبترین غذاهای مورد علاقه مردم قارچ است که در انواع مختلف پرورش داده می شود یا به صورت طبیعی از طبیعت جمع آوری می شود، در بین قارچ های خوراکی معروفترین آنها قارچ صدفی پرورشی است.

قارچ صدفی پرورشی خشک

که در شهرهای مختلف مانند شیراز، اصفهان و تهران پرورش داده شده و به دلیل طعم بی نظیر آن و همینطور خواص فوق العاده ی آن زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. قارچهای صدفی را به عنوان راحت ترین قارچ در پرورش می شناسند که به راحتی با فراهم کردن شرایط محیطی رشد پرورش داده می شوند، شرایط محیطی مناسب برای پرورش این قارچ صدفی پرورشی شرایط استوایی و گرمسیری است. یعنی دما و رطوبت بالا و شاید بسیاری از شما قارچهای صدفی را پس از بارندگی در مناطق گرمسیری دیده باشید که در کنار کنده ی چوبهای در حال پوسیدن یا در کنار طوقه ی درختان کهن می روید.

قارچ صدفی خشک

از مواد غذایی سالم که در اغلب آشپزی ایرانیها و کدبانو های عزیز ما در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد انواع قارچها به خصوص قارچ صدفی کوهی خشک می باشد که با خوردن آن احساس سیری به انسان دست می‌دهد و دارای کالری بسیار کمی می باشد و بهترین جایگزین برای غذاهای ناسالم و پرکالری می  باشد و اصولاً برای آن دسته از ورزشکاران که به دنبال غذاهای سالم و سیری زودرس هستند استفاده از قارچ سفید و صدفی چون منبع زیادی از پروتئین را در بر دارند و حتی برای کودکان بسیار مفید می باشد و مقاومت بدن آنها را در مقابل انواع بیماریها و عوامل آلرژی‌زا تقویت می کند.

قارچ صدفی پرورشی خشک

برخی هنگام تشخیص آنها دچار اشتباه می شوند باید بگویم که قارچهایی که در دنیا می روید همه آنها خوراکی نیستند فقط برخی از آنها خوراکی  هستند که به صورت قهوه ای و یا سفید هستند و اگر احیانا درحال گشت و گذار در جنگل و طبیعت هستید باید گول ظاهر  سفید آنها را نخورید چون ممکن است برخی از آنها سمی باشند. یکی از نکاتی که باید هنگام خوردن آنها رعایت کنید شست و شوی آنها قبل از مصرف است و ابتدا باید آنها را در لگن کوچک بگذارید و روی آنها آب بریزید ولی سعی کنید آنها را زیاد نشورید زیرا قارچ صدفی خشک به سرعت آب را به خود جذب می‌کند و حتی موقع پخت و پز جمع می شوند آنها را به آرامی تمیز کنید و بعد با کمک یک پارچه حوله ای خشک کنید.

قارچ صدفی کوهی

یکی از مواد غذایی بسیار پر خاصیت انواع قارچ‌ هستند که در این میان قارچهای صدفی کوهی یکی از انواع بسیار خوشمزه آن می باشند که در بازار به قیمت مناسبی خرید و فروش می شوند. این قارچ بیشتر در مناطقی با آب‌ و هوای معتدل و همچنین مناطق گرمسیری کشت پیدا می‌ کند و علاوه ‌بر خواص بسیار زیادی که دارد دارای گیاهان دارویی نیز می ‌باشد و در برطرف کردن مشکلات مختلف از آن استفاده می ‌کنند.

قارچ صدفی پرورشی خشک

نکته جالب‌ توجه این است که سن این قارچ صدفی کوهی را می‌ توان از روی کلاهک آن تشخیص داد به ‌این ‌ترتیب که زمانی ‌که قارچ اصطلاحاً جوان است کلاهک آن شبیه یک بادبزن می ‌باشد و وقتی ‌که سن قارچ بالاتر می ‌رود کلاهک آن خوشه‌ ای می‌ گردد.

غالبا در اکثر مناطق دنیا این قارچهای صدفی کوهی بر روی درختان به صورت خودرو رشد می کنند که رنگ آنها از سفید تا خاکستری و قهوه ای متغیر می باشد. قارچهای صدفی یک منبع بسیار مناسب برای ویتامین‌ دی می ‌باشند و علاوه‌ بر آن دارای انواع آنتی ‌اکسیدانها و همچنین مواد معدنی مثل پتاسیم، مس، فسفر و غیره می ‌باشند. در مورد خواص استفاده از این قارچ خوراکی باید گفت که این قارچ با موادی که دارد باعث ثابت ماندن قند خون در بدن مصرف ‌کننده می‌ شود چرا که این قارچها دارای سطح بالایی از کلسیم هستند که برای ترشح انسولین استفاده می‌ شود و همچنین دارای مقادیر بالایی از ویتامین دی می‌ باشند که حساسیت هورمون انسولین را افزایش می‌ دهد و همه اینها موجب کاهش قند خون و ثابت ماندن آن می‌ گردند.

 

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا