رپورتاژ آگهی

چه زمانی از ساندویچ پانل اتاق تمیز استفاده می‌کنیم؟

ساندویچ پانل اتاق تمیز

چه زمانی از ساندویچ پانل اتاق تمیز استفاده می‌کنیم؟

ساندویچ پانل اتاق تمیز یکی از پرکاربردترین سازه های امروزی است؛ زیرا اتاق تمیز یک فضای تخصصی می‌باشد که برای کنترل ذرات موجود در محیط استفاده می شود و می توانند یک فضای پاکیزه برای شما به ارمغان بیاورد. ذرات آلوده مانند آلاینده ها، گرد و غبار و میکروب ها نباید در محیط هایی مانند اتاق غمل، صنایع تولید تجهیزات خاص و… وجود داشته باشند. ساندویچ پانل اتاق تمیز در درجه اول برای تولید، فناوری، کاربردهای نظامی و علمی که آلودگی می تواند مضر باشد استفاده می شود.

این فضاها دارای ویژگی هایی مانند فیلتر ذرات هوای با کارایی بالا (HEPA) برای به دام انداختن ذرات ناخواسته و حذف آنها از فضا هستند. همچنین دارای کنترل آب و هوا و سایر ویژگی های محیط تمیز برای حفظ پاکیزگی مورد نیاز می‌باشند که به همین دلیل وجود ساندویچ پانل اتاق تمیز هم یک امر ضروری است.

مزیای استفاده از ساندویچ پانل اتاق تمیز

  • تطبیق پذیری
  • قابلیت پیکربندی مجدد
  • کنترل پاکیزگی
  • هزینه کم
  • زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید

تطبیق پذیری

یک ساندویچ پانل اتاق تمیز را می توان در هر زمان مونتاژ و جداسازی کرد یا تغییر مکان داد. همچنین در طراحی پانل اتاق تمیز شما تطبیق پذیری وجود دارد و برخی از آنها دارای پنجره هستند، در حالی که برخی دیگر می توانند دارای بریدگی یا منافذ برای روشنایی، فیلترها، سیستم HVAC و سایر ابزارهای ضروری برای فضای کاری شما باشند.

شما می‌توانید طراحی اتاق تمیز را مطابق با استانداردهای صنعت خود سفارشی کنید. هنگام طراحی فضای خود، مانند هر اتاق، می‌توانید ویژگی‌های مختلفی را برای رفع نیازهای خود اضافه کنید، مانند:

  • هودهای لوله کشی و بدون کانال
  • کابینت
  • میز کار
  • کانترها
  • ابزارهای ذخیره سازی و…

پیکربندی مجدد

اگر بخواهید یک اتاق تمیز دائمی بسازید، احتمالاً برای رفع الزامات جدید با هزینه های قابل توجهی روبرو خواهید شد. با این حال، از آنجایی که پانل‌های دیواری اتاق تمیز همه کاره هستند و می‌توان آن‌ها را مجدداً پیکربندی کرد، می‌توانید محل قرارگیری پانل‌های اتاق و درگاه‌ها را تغییر دهید تا با استانداردهای جدید راحت‌تر و با هزینه‌های کمتری مطابقت داشته باشد.

کنترل پاکیزگی

پیروی از استانداردهای اتاق تمیز بسیار مهم است، زیرا به اطمینان از تمیز بودن اتاق کمک می‌کند و احتمال آلوده شدن برنامه شما کمتر خواهد بود.

هزینه

یکی از مزایای استفاده از ساندویچ پانل اتاق تمیز این است که شما قادر خواهید بود با کمک تیم حرفه‌ای، یک اتاق تمیز را روی نقشه کار کرده و آن را مطابق با استانداردهای اتاق تمیز بسازید. کانال عبور جریان هوا، و درها و پنجره ها ممکن است نیاز به جابجایی، برداشتن یا تعویض داشته باشند و ساختن یک اتاق تمیز سنتی ممکن است ماه ها طول بکشد. اما به کارگیری ساندویچ پنل اتاق تمیز با کسری از هزینه، محیطی سفارشی و تمیز را برای شما فراهم می کند.

همچنین ممکن است به مبلمان صنعتی، کابینت های سفارشی، میز کار، تشک های ضد الکتریسیته ساکن، پریزهای برق و سایر لوازم اتاق تمیز نیاز داشته باشید. ساندویچ پانل به مهیاسازی این ابزار نیز کمک خواهد کرد.

زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید

در حالی که ساختن یک اتاق تمیز معمولی به برنامه ریزی قابل توجه، ملاحظات مالی و زمان نیاز دارد، یک سازنده اتاق تمیز با تجربه می تواند یک سیستم مطابق با ISO را در کسری از زمانی که برای ساختن یک اتاق تمیز معمولی طول می کشد، ارائه دهد.

از آنجایی که ساخت اتاق تمیز می تواند در عرض چند روز تا چند هفته برای اتاق های پیچیده تر اتفاق بیفتد، ساندویچ پانل های آماده برای شرکت هایی که نیاز به ایجاد فضای کنترل شده سریع دارند، عالی هستند. اتاق‌های تمیز مدولار نیز فضای استریل کاملی را برای تولید این لوازم اغلب بسیار منظم فراهم می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که عوامل متعددی وجود دارد که بر سرعت نصب پانل های اتاق تمیز و راه اندازی آزمایشگاه شما تأثیر می‌گذارد، از جمله مبلمان و مواد مورد استفاده در داخل سازه. به عنوان مثال، آماده سازی برخی از سفارشات میزهای آزمایشگاهی بیشتر طول‌می کشد؛ زیرا مواد آن به سرعت سایر مواد در دسترس نیستند. به عنوان نمونه، رزین اپوکسی یکی از این مواد است؛ زیرا تعداد کمی از تولیدکنندگان آن را تولید می‌کنند.

ساندویچ پانل اتاق تمیز؛ یک انتخاب مهم

انتخاب بین یک ساندویچ پانل اتاق تمیز و یک ساختار دائمی تر اغلب به نیازهای برنامه شما، هزینه و جدول زمانی ساخت بستگی دارد. خبر خوب این است که اگر بودجه شما محدود باشد هم یک اتاق تمیز مدولار با پانل‌های همه کاره و قابل تنظیم می‌تواند مناسب باشد و آزمایشگاه شما را در عرض چند هفته راه‌اندازی کند. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام می‌توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید؛ ما در تیم خود از افراد خبره بهره گرفتیم تا بتوانیم نیاز شما عزیزان را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت پاسخ دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ساندویچ پانل، سفارش آن و اطلاع از قیمت از طریق وبسایت رسمی دنیای ماموت به آدرس https://mammutworld.com با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا