آراد برندینگ

اصول موفقیت من در زمینه بازی فکری چه بود

اصول موفقیت من در زمینه بازی فکری چه بود

مهم ترین موضوعی که باعث شد فرد موفقی در زمینه تولید بازی فکری شوم هدفمند عمل کردن و توانایی نه گفتن به تمام موضوعاتی که نقش مانع در مسیر حرکت من را داشتند بود و در این مقاله می خواهم برترین و پرفروش ترین محصولاتی که توسط تیم حرفه ای من طراحی شده است را به شما معرفی نمایم.

بازی فکری

بازی و انواع بازی فکری عبارت است از هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که بصورت فردی یا گروهی، انجام و موجب کسب لذت و برآورده شدن نیازهای کودک شود. آنچه که از بازی‌های فکری مخصوصاً کاربرد آن در فلسفه و کودک مورد نظر است، نقش بازی در رشد ذهنی کودک می‌باشد که با استفاده از ابزارهای مورد نظر (اسباب‌بازی، داستان، فیلم، کارتون، عکس…) به ارتقاء رشد فکری او کمک می‌کند.

کودکان نقاط قوت و ضعف خود از جمله تمایل به فرمان دادن یا فرمان بردن، تهاجم یا تسلیم، اجتماعی بودن یا منزوی بودن و همچنین احساسات دوستانه یا خصمانه، افسردگی یا شادی، امیال و آرزوهای خود را از طریق بازی نشان می‌دهند. اما بازی، در رشد عاطفی کودک نقش مثبتی ایفا می‌کند به این صورت که نیاز به برتری جوئی و بروز احساسات و عواطف، ترس و تردیدها و برو‌نگری را در کودک ارتقاء می‌دهد. بازی در رشد اجتماعی کودک نیز تأثیر بسزایی دارد و موجب ارتباط کودک با محیط بیرون، شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت، همکاری، همیاری و مشارکت کودک می‌گردد.

اصول موفقیت من در زمینه بازی فکری چه بود

بازی فکری خارجی

می توان گفت بازی فکری خارجی، فرصت‌هایی را برای «ابراز وجود» و «خلاقیت» در کودک فراهم می‌کند و نیز راهی مناسب برای تخلیه هیجان‌ها و انرژی‌های اضافی در او است. کودک از طریق بازی با فرهنگ جامعه خویش آشنا می‌شود؛ هنجارها و ارزش‌های اجتماعی را درونی می‌کند و در نهایت، نقش‌های اجتماعی را می‌پذیرد.

امروزه اهمیت بازی در دوران کودکی با پژوهش‌های گسترده‌ای به طور کامل تأیید شده است. برای مثال؛ اگر کودک را به ماهی تشبیه کنیم، بازی همانند آب زلالی است که کودک در آن شناور می‌باشد. پس بازی برای کودک، همان زندگی است. از این‌رو باید شور زندگی را در میان کودکان ایجاد کرد و کودکان را همواره به بازی تشویق نمود. چنان چه کودکی را از بازی محروم کنند، موجودیت، سلامت و آینده‌اش را از او ستانده‌اند. دنیای بدون بازی، از نظر کودک زندانی بیش نیست. [1] بازی، زیرمجموعه سرگرمی است. سرگرمی دارای زیرمجموعه‌های متفاوت و تا حدی مرتبط به یکدیگر می‌باشد که انواع بازی (از قبیل فکری و جسمی) شاخه‌ای از آن محسوب می‌شود.

اصول موفقیت من در زمینه بازی فکری چه بود

بازی فکری خانوادگی

روانشناسان و پژوهشگران تأکید فراوانی بر فواید بازی فکری خانوادگی دارند. این موضوع درمورد کودکان نیز صدق می‌کند. اما قطعا برای همه‌ی والدین این پرسش مطرح می‌شود که فایده بازی فکری برای کودکان که در سنینی پر جنب و جوش هستند، چیست؟ آیا مزایای بازی فکری برای کودک تنها معطوف به آرام نشستن آن‌ها و آسایش والدین است یا این بازی‌ها فی‌نفسه برای کودک نیز سودمند هستند؟ حقیقت این است که فراوانی فواید بازی های فکری برای کودک امری اثبات شده است که جنبه‌های گوناگون ذهنی، جسمی، فردی و اجتماعی دارد.

فلسفه‌ی فواید بازی های فکری برای کودکان و بزرگسالان از جهاتی مشابه و از جهاتی متفاوت است. عمده فعالیت‌های ما جزء روزمرگی‌ها و کارهای عادی زندگی هستند. همانطور که برای سلامت و تقویت جسم علاوه بر این فعالیت‌های عادی، ورزش‌ها و فعالیت‌هایی جانبی درنظر گرفته می‌شود، برای مغز نیز باید چنین تدابیری داشت.

اصول موفقیت من در زمینه بازی فکری چه بود

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا