آراد برندینگ

با لپه مسیر ثروتمند شدن من هموارتر شد

با لپه مسیر ثروتمند شدن من هموارتر شد

با لپه توانستم یک کسب و کار ایده آل داشته باشم و به ثروت زیادی برسم. همانگونه که می دانید لپه انواع مختلفی دارد و در بسیاری از غذاهای سنتی و محلی ایرانی استفاده می شود بخاطر موارد استفاده لپه این محصول می تواند گزینه بسیار عالی برای شروع کسب و کارتان باشد. در ادامه چند نوع لپه را به شما معرفی می کنم.

لپه باقالی پلو

بهتر است بدانید دلیل استفاده از لپه باقالی پلو در غذاهای ایرانی محبوب فقط طعم و عطر دلپذیرش نیست، لپه خاصیت‌های فراوان زیادی دارد. این دانه گیاهی، در خانواده نخودها بوده و با اینکه شباهت زیادی به آن ندارد؛ اما از نوعی نخود به نام «نخود کفتری» به دست می‌آید و علاوه بر نوع زرد رنگش، انواع سبز و قرمز هم دارد که در میان آنها همین لپه زرد رایج خودمان بیشترین میزان فیبر و پروتئین و در نتیجه بیشترین کاربرد را دارد. با توجه به آنچه اشاره شد مصرف لپه فواید و خاصیت های زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

با لپه مسیر ثروتمند شدن من هموارتر شد

لپه ریز

مواد مغذی موجود در دانه‌های زرد رنگ لپه، فواید فراوانی را به آن بخشیده است. به عنوان مثال پتاسیم به عنوان یکی از مواد معدنی اصلی در لپه ریز، نقش به سزایی در کاهش فشار خون بدن ابفا می‌کند. فشار خون بالا بدن را برای گرفتگی عروق و در نتیجه سکته‌های قلبی و مغزی مستعد می‌کند. به همین دلیل است که افراد مبتلا به بیماری فشار خون بهتر است در انتخاب‌هایی که برای خوردن دارند، دقت لازم را داشته باشند. تاثیر پتاسیم در کاهش فشار خون بر کسی پوشیده نیست. این ماده معدنی به مقدار زیادی در لپه وجود دارد و به همین دلیل بهتر است افراد مبتلا به فشار خون، لپه را در رژیم غذایی خود داشته باشند تا از فواید آن در کاهش فشار خون خود بهره ببرند.

با لپه مسیر ثروتمند شدن من هموارتر شد

لپه شامی

یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی لپه شامی است، در این مطلب قصد داریم به فواید لپه شامی بپردازیم. آهن موجود در لپه هم در کاهش عوارض ناشی از کم خونی مفید است. همانطور که می‌دانید آهن یکی از مواد اصلی برای تولید گلوبول‌های قرمز خون است و کمبود آن فرد را دچار بیماری آنمی یا کم خونی ناشی از فقر آهن می‌کند. به همین دلیل است که مصرف آهن و مواد غذایی غنی از آن به کم‌تر کردن مشکلاتی ناشی از کم خونی کمک می‌کند و در نتیجه لازم است مورد توجه بیشتری قرار گیرد. لپه برای کودکان در حال رشد بسیار مفید خواهد بود. این حبوبات ریز نقش پس از پخته شدن مقدار زیادی پروتئین دارد که برای رشد اندام‌ها، استخون‌ها و سلول‌های بدن کاربردی و لازم هستند. به همین دلیل است که خوردن آن برای فرزندان در حال رشد شما بسیار مهم خواهد بود.

با لپه مسیر ثروتمند شدن من هموارتر شد

.

.

.

.

.

.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا