آراد برندینگ

آماده سازی شرایط برای کاشت کدو تنبل

زمان کاشت کدو تنبل را در منطقه خود بیابید. بذر کدو تنبل در خاک سرد جوانه نمی زند، بنابراین باید پس از گذشت فرصت یخبندان کاشته شوند. برای برداشت در پاییز، در اواخر بهار یا اوایل تابستان کدو تنبل بکارید. به طور معمول کدو حلوایی 95 تا 120 روز طول می کشد تا بالغ شود. در زمان کاشت این محصول، قیمت کدو تنبل گرد افزایش پیدا می کند.

اگر کدو را برای در اوایل تیرماه می خواهید، اوایل اسفند بکارید. محل کاشت را انتخاب کنید و خاک را آماده کنید. کدو تنبل روی درخت انگور رشد می کند و برای رشد به فضای مناسبی نیاز دارد. مکانی را در حیاط خود با ویژگی های زیر انتخاب کنید:

آفتاب کامل نقطه ای را زیر درخت یا در سایه ساختمان انتخاب نکنید. اطمینان حاصل کنید که کدو تنبل ها در تمام طول روز آفتاب زیادی خواهند داشت. خاک با زهکشی خوب خاک‌های رسی به سرعت آب را جذب نمی ‌کنند و برای رشد کدو تنبل مناسب نیستند. پس از باران های شدید، مکانی را انتخاب کنید که آب راکد نداشته باشد.

برای تقویت بیشتر کدوها، خاک خود را از قبل با کمپوست کردن آن آماده کنید. حفره های بزرگی را در جایی که قصد کاشت کدو تنبل را دارید حفر کنید و یک هفته قبل از کاشت آنها را با مخلوط کمپوست پر کنید.

آماده سازی شرایط برای کاشت کدو تنبل

نحوه ی کاشت کدو تنبل

بذرهای خود را در “تپه ها” بکارید. یک تپه کوچک از خاک بسازید و بذر را در عمق 1-2 اینچ (2.5-5.1 سانتی متر) بکارید. تپه به بهبود زهکشی خاک کمک می کند و به خورشید اجازه می دهد خاک را سریعتر گرم کند و جوانه زنی را تسریع کند. بادمجان نیز به همین شیوه کاشته می شود و نکته قابل توجه آن است که فروش بادمجان عمده بر سر زمین های کشاورزی انجام می شود.

2 یا 3 بذر را در فاصله چند اینچی از یکدیگر بکارید، در صورتی که یکی به دلایلی جوانه نزند. فرقی نمی کند که کدام انتهای دانه ها به سمت بالا باشد. اگر بذرها زنده باشند، در هر صورت رشد خواهند کرد.

کدو تنبل را در ردیف هایی با فاصله زیاد بکارید. اگر نوع کدو تنبل شما در امتداد انگورهای خزنده رشد می کند، تپه ها را در همان ردیف با فاصله 12 فوت (3.7 متر) از هم قرار دهید و ردیف ها را با فاصله 6 تا 10 فوت (1.8 تا 3 متر) بسته به اندازه تنوع فاصله دهید.

بذرهای کاشته شده را با کمپوست بپوشانید. اگر قبل از کاشت خاک را کمپوست کرده اید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اگر نه، یک لایه نازک کمپوست یا مالچ در مناطقی که بذر کاشته اید اضافه کنید. کمپوست به جلوگیری از علف های هرز کمک می کند و دانه ها را تغذیه می کند. با مراقبت مناسب، بوته های کدو تنبل باید در عرض یک هفته جوانه بزنند.

آماده سازی شرایط برای کاشت کدو تنبل

مراقبت از گیاهان کدو تنبل

زمانی که رطوبت خاک کم است به گیاهان کدو تنبل آبیاری کنید. گیاهان کدو تنبل به آب زیادی نیاز دارند، اما نباید زیاد آب بخورند.

هنگامی که گیاه را آبیاری می کنید، از آب زیادی استفاده کنید و اجازه دهید در عمق خاک خیس بخورد. ریشه گیاهان کدو تنبل، بسته به مرحله رشد، چندین اینچ یا فوت پایین است، و مهم است که آب به آنها برسد. آبیاری محصولات بسیار مهم می باشد در حال حاضر فروش عمده خیار نیز با توجه به کیفیت آبیاری آن سنجیده می شود.

سعی کنید روی برگ های کدو تنبل آب نریزید. این امر باعث رشد قارچی به نام سفیدک پودری می شود که می تواند باعث پژمرده شدن برگ ها و مرگ گیاه شود. به جای شب، صبح ها آبیاری کنید، بنابراین هر آبی که روی برگ ها می آید، زمان خشک شدن در آفتاب را دارد.

وقتی خود کدوها شروع به رشد کردند و به رنگ نارنجی در آمدند، مقدار آب مصرفی خود را کاهش دهید. حدود یک هفته قبل از اینکه بخواهید کدوها را برداشت کنید، آبیاری را کاملاً متوقف کنید.

آماده سازی شرایط برای کاشت کدو تنبل

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا