آراد برندینگ

زمان مناسب کاشت پرتقال

زمان مناسب کاشت پرتقال

درختان پرتقال مکانی با آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهند. آنها نیاز به فضایی برای پخش شدن دارند، حداقل 15 فوت دورتر از درختان دیگر، خطوط برق و ساختمان ها، حتی دورتر از مخازن سپتیک و زمین های زهکشی. در آب و هوای سردتر، کاشت در مقابل دیواری که رو به جنوب است، گرمای بیشتری را فراهم می کند. کاشت پرتقال و لیمو همزمان انجام می شود و به همین دلیل فروش عمده لیمو و پرتقال نیز در یک بازه زمانی می باشد.

علف ‌های هرز برای جذب آب و مواد مغذی با درخت تازه کاشته شده رقابت می‌ کنند، بنابراین قبل از کاشت درخت پرتقال آنها را حذف کنید. در مناطقی که دارای زهکشی ضعیف یا خاکهای رسی هستند، قبل از کاشت آزمایش زهکشی انجام دهید. حفره ای به عمق تقریبی 1 فوت حفر کنید. آن را با آب پر کنید و صبر کنید تا آب آن کشیده شود و دوباره آن را پر کنید. روز بعد سوراخ را بررسی کنید. اگر آب باقی ماند، درخت را روی تپه ای یا در بستری مرتفع بکارید.

درختان کانتینری را می توان در تمام طول سال کاشت، اما کاشت در اوایل بهار به درخت فرصت می دهد تا قبل از رسیدن گرمای تابستان و هوای سرد زمستان، استقرار یابد. سوراخ کاشت باید به عمق ظرف اصلی و دو برابر عرض آن باشد. بالای توپ ریشه باید حدود 1 اینچ بالاتر از خاک اطراف قرار گیرد. سوراخ را با خاک بومی پر کنید و آن را به آرامی در اطراف درخت قرار دهید. درخت را کاملاً آبیاری کنید، اما کود اضافه نکنید.

زمان مناسب کاشت پرتقال

زمان و نحوه هرس درخت پرتقال

هرس یکی از مهم ترین جنبه ها برای دانستن نحوه پرورش درخت پرتقال با میوه هایی با طعم عالی و عملکرد بالا است. قیمت روز پرتقال براساس همین فاکتورها محاسبه می شود.  شما سلامت کلی درخت خود را بهبود می بخشید و در عین حال رشد را با هرس تشویق می کنید، اغلب شاخه های درخت می توانند به طور نامناسب رشد کنند، که می تواند منجر به شاخه های غیرمولد، شلوغی و سایر مسائلی شود که بر برداشت شما تأثیر می گذارد.

زمان مناسب کاشت پرتقال

نکاتی در مورد آبیاری و تغذیه درخت پرتقال

هنگامی که درخت خود را پیوند زدید، باید حداقل هفته ای یک بار آن را آبیاری کنید، فقط تا زمانی که استقرار یابد و با خاک محلی سازگار شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، درخت پرتقال شما بهتر در برابر طلسم های خشک مقاومت می کند. با این حال، همچنان از یک آبیاری عمیق خوب هر چند هفته یکبار سود خواهد برد. نارنگی از دیگر میوه های فصل سردسیری می باشد و به دلیل شرایط پرورش یکسان، فروش نارنگی عمده نیز با همان قیمت پرتقال انجام می شود.

زمانی که تصمیم می گیرید چقدر به آبیاری نیاز دارید، عامل اصلی نوع خاک شما است. به عنوان مثال، خاک با زهکشی خوب در فصول گرم سریعتر خشک می شود، بنابراین نیاز به آبیاری بیشتر دارد. با این حال، اگر باران زیادی را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید چند هفته صبر کنید.

زمانی که آبیاری باید آهسته و کامل انجام شود. شما فقط باید دو اینچ از خاک را که درست زیر تنه درخت قرار دارد خیس کنید تا از خط چکه عبور کنید.

زمان مناسب کاشت پرتقال

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا