رپورتاژ آگهی

بهترین سنگ مرمریت کدام است؟

.

بهترین سنگ مرمریت کدام است؟

بهترین سنگ مرمریت کدام است؟

سنگ مرمریت از سنگ آهک یا دولومیت تشکیل شده است که در اثر گرما و فشار زیادی به سنگ دگرگونی تبدیل می‌شود. سنگ آهک و دولومیت از رسوباتی تشکیل شده اند که میلیون‌ها سال پیش از بقایای موجودات دریایی تشکیل شده‌اند. هنگامی که این رسوبات در معرض گرما و فشار قرار می‌گیرند، کلسیت موجود در آنها مجدداً کریستالیزه می شود و به یک سنگ سخت و زیبا تبدیل می‌شود.سنگ مرمریت یک نوع سنگ رسوبی و یا دگرگونی است که در طی گذر هزاران یا میلیون‌ها سال ایجاد می‌شود. در ادامه مراحل تشکیل سنگ مرمریت را مشاهده می‌کنید:

تشکیل سنگ مرمریت معمولاً به مراحل زیر تقسیم می‌شود:

1. تجمع رسوبات طبیعی: این فرایند با تجمع رسوبات کربنات کلسیم (CaCO3) از دریاها، دریاچه‌ها یا دریاچه‌های شور آغاز می‌شود.

2. تغییر فیزیکی: در این مرحله، تحت تأثیر فشار و دما، رسوبات کربنات کلسیم تغییر شکل و ساختار می‌دهند. این فرایند باعث تشکیل بلورهای بزرگتر و مقاوم‌تر بالاتر می‌شود.

3. تحول شیمیایی: در این مرحله، کربنات کلسیم به واکنش با آب و دیگر مواد معدنی موجود در رسوبات، تبدیل به کلسیم‌هیدروکسید (Ca(OH)2) و کلسیم‌سیلیکات (CaSiO3) می‌شود.

4. ترکیب و تمدن: در این مرحله، بلورهای کلسیم‌سیلیکات و کلسیم‌هیدروکسید با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به عنوان یک ماده چسبنده عمل می‌کنند. این فرایند به ترکیب شناخته می‌شود.

بهترین سنگ مرمریت در ایران کدام است؟

سنگ مرمریت در ایران از جنبه‌های زیادی قابل بررسی است و به طور قطع نمی توان کدام سنگ بهترین است. در مورد سنگ مرمریت معیارهایی همچون قیمت، مقاوم بودن، کیفیت فرآوری، طرح و رنگ، کمیابی و فراوانی و … همه در تعیین قیمت دخیل هستند. هر نوع سنگ مرمریتی که در ایران وجود دارد از لحاظ مجموعه عواملی که دارد می‌تواند بهترین باشد. در واقع بهترین را خود مشتری تعیین می‌کند گاهی از نظر یک مشتری کیفیت بهترین فاکتور است ولی برای یکی مشتری سنگی بهتر است که کمترین قیمت را داشته باشد. در ادامه ما پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی که از لحاظ معیارهای بالا در حالت قابل قبولی هستند را معرفی می‌کنیم.

سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین سنگ مرمریت در ایران است که شهرت جهانی دارد و به سراسر دنیا نیز صادر می‌شود. مرمریت لاشتر دارای تم رنگی مشکی و طوسی است که رگه‌ها و خطوط نسبتا درشتی به رنگ سفید است. این سنگ بیشتر در فضای داخل ساختمان کاربرد دارد ولی برای فضای بیرون بهتر است که با ضخامت بیشتر از 2 سانتی متر استفاده شود.

.

بهترین سنگ مرمریت کدام است؟

سنگ مرمریت لاشتر دارای معیارهای زیبایی، استحکام و قابلیت تامین زیاد است. از لحاظ قیمتی با توجه به درجه‌ای که دارد متغیر است و هرکسی نسبت به بودجه خود می‌تواند آن را تهیه کند. سنگ قواره کوپ این سنگ بزرگ است بنابرین اسلب‌های بزرگ قابل تهیه است که می‌توان آن‌ها به صورت بوک‌مچ و فورمچ استفاده کرد.

سنگ مرمریت پرشین سیلک

سنگ مرمریت پرشین سیلک از دسته سنگ‌های جذاب و پرطرفدار ایرانی است. رنگ این سنگ قالبا به صورت خاکستری روشن همراه با رگه‌های بسیار ریز و نرم شبیه ابریشم است. عمده کاربرد این سنگ در کف ساختمان است. این سنگ بسیار مستحکم است و به راحتی در جاهای پر رفت و آمد می‌توان از آن استفاده کرد. این سنگ علاوه بر بازار داخل ایران در بازارهای خارجی نیز بسیار پرطرفدار است و به کشورهای دیگری صادر می‌شود.

بهترین سنگ مرمریت کدام است؟

از ویژگی‌های این سنگ می‌توان به زیبایی خیره کننده و مستحکم بودن و کیفیت بالا اشاره کرد ولی این سنگ قیمت بالایی دارد و تامین آن کمی سخت است اگر در متراژ پایین باشد که قابل تامین است ولی اگر متراژ بالا باشد به دلیل تقاضای بسیار زیاد این سنگ باید کمی صبر کنید.

سنگ مرمریت ماکو

سنگ مرمریت مشکی ماکو یکی دیگر از سنگ‌های مشکی گروه مرمریت است که بسیار مستحکم است. می‌توان گفت که استحکام این سنگ از سنگ مرمریت لاشتر نیز بیشتر است ولی نسبت به سنگ مرمریت لاشتر زمینه‌ی مشکی‌تری دارد به اصلاح به آن مشکی زاغ می‌گویند. معدن این سنگ در آذربایجان غربی قرار دارد.

بهترین سنگ مرمریت کدام است؟

به دلیل استحکام بسیار بالا این سنگ قابلیت ساب‌پذیری بسیار خوبی دارد. این سنگ علاوه بر استحکام دارای قیمت بسیار مناسبی است که باعث شده در بین بهترین‌ها قرار بگیرد. همین قیمت مناسب و کیفیت بالا باعث شده که تقاضای داخلی و خارجی این سنگ بسیار زیاد شود.

.

سنگ مرمریت دهبید کرم چاه مرغی

حالا که بحث از بهترین سنگ مرمریت شد حیف است که از سنگ‌های مرمریت دهبید نام نبریم. یکی از فراوان‌ترین معادن سنگ‌های کرم موجود در ایران در شهرستان دهبید قرار دارد. یکی از بهترین مرمریت های دهبید سنگ مرمریت دهبید کرم چاه مرغی است. این سنگ دارای رنگ کرم روشن و بسیار مستحکم است. این سنگ دارای رگه‌های خیلی کمی است.

.

بهترین سنگ مرمریت کدام است؟

با توجه به تراکم بالا و استحکام زیاد این سنگ ساب‌پذیری بالاایی دارد و پس از ساب حالت آینه‌ای به خود می‌گیرد. این سنگ دارای ویژگی‌های زیبایی، استحکام و کیفیت است فقط با توجه به این ویژگی‌ها مشخص است که این سنگ باید دارای قیمت بالایی داشته باشد. سنگ مرمریت دهبید چاه مرغی جزء سنگ‌های لوکس است و بیشتر کاربرد آن در داخل ساختمان برای نما و سنگ پله است.

.

در اینجا بهترین سنگ های مرمریت را بیان کردیم ولی باید در نظر داشته باشید هر سنگ مرمریتی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد بهترین است. بهترین نوع سنگ ساختمانی باتوجه به شرایط مشتری تعیین می‌شود و بسته به دید اوست. گاهی از دید مشتری بهترین سنگ از دید مشتری قیمت پایین است گاهی هم زیبایی و یا کیفیت است. ولی سنگ‌هایی که در بالا معرفی شدند همگی دارای کیفیت بالا و از لحاظ قیمتی بالا هستند.

جمع‌بندی

ولی اگر بودجه‌ی شما خیلی کم است با توجه به آن نیز می‌توانید سنگ مناسب خود را پیدا کنید. فقط باید کاربرد درست آن را بدانید. برای مثال سنگ مرمریت پرطاووسی دارای قیمت بسیار مناسبی است ولی در همه جای ساختمان کاربرد دارد. ولی در مورد سنگ مرمریت گلدن بلک دارای رگه‌های بسیار زیادی است ممکن است اگر در جای پر رفت و آمد بعنوان سنگ کف استفاده شود ممکن است آسیب ببیند. پس بهتر است که در پله و سنگ کف در جاهای کم رفت و آمد استفاده شود و یا به عنوان پوشش برای دیوارهای داخلی استفاده شود.

برای انتخاب بهترین سنگ ساختمانی بهتر است معیارهایی که مدنظر شماست را از قبل مشخص کنید سپس با توجه به این ویژگی‌ها اقدام به انتخاب کنید. اگر قیمت برای شما مهم نیست که می‌توانید سنگ با کیفیت و زیبا انتخاب کنید. ولی اگر از نظر قیمتی برای شما اهمیت دارد و تعیین کننده است باید با توجه به قیمت سنگی با کاربرد مناسب انتخاب کنید. برای انتخاب و خرید سنگ مرمریت به سایت همراه سنگ مراجعه کنید و از مشاوره رایگان و تخصصی سنگ ساختمانی بهره ببرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا