رپورتاژ آگهی

اصولی برای متمایز بودن طراحی داخلی ویلا

اصولی برای متمایز بودن طراحی داخلی ویلا

.

طراحی ویلا

در صورتی که زمینی برای طراحی ویلا دارید یک سری اصول را برای ساخت باید در نظر داشته باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.ما در این مقاله تمام اصول طراحی ویلا را برای شما توضیح خواهیم داد. افزایش جمعیت متمرکز شهری و وجود آلودگی های زیست محیطی، ناخودآگاه ایده داشتن ویلایی خارج ازشهر را در ذهن پر رنگ تر می کند. محیط شهری و در منطقه ای خوش آب و هوا برای بهبود کیفیت زندگی و تسکین روحی شهروندان که اگر چه از فضای شهر فاصله دارد ولی می بایست از لحاظ امکانات، هم تراز ساختمان های شهری باشد و اصول طراحی ویلا در آن رعایت شود تا در مدت زمانی که افراد قصد استفاده از این مکان را دارند دچار محدودیت های غیر ضروری و مشکلات رفاهی نشوند.

معماری و دکوراسیون داخلی فضا به طور مستقیم بر کیفیت زندگی روزمره و احساس آسایش محیطی و آرامش ذهنی ما تاثیر می گذارد. درصورتی که اصول طراحی در معماری و دکوراسیون داخلی به درستی رعایت شود می تواند با یک نتیجه موفق همراه باشد. رعایت این اصول در عین برطرف کردن نیازهای محیطی اولیه، به ما احساس آرامش و راحتی می دهد. باید دقت کرد که برخلاف تصور عموم، معماری و دکوراسیون داخلی لزوماً پدیده ای لوکس، گران و دور از دسترس نیست و می توان با برخی تصمیمات صحیح، مشاوره های درست و انتخاب های ساده به آن دست یافت. ما در این مقاله صفر تا صد نکات و اصول طراحی ویلا را همراه تعداد زیادی نمونه بررسی می کنیم.

 

آشنایی با اصول طراحی پلان ویلا

.

طراح ویلا

پلان ویلا باید با خصوصیات یک ساختمان لوکس همخوانی داشته باشد. همچنین می‌بایست مطابق با سبک معماری ویلا طراحی شود. چرا که هر یک از انواع ویلا (مدرن، کلاسیک، سنتی، ایرانی و …)، پلان متفاوتی دارند. به سلیقه ساکنان و خواسته‌هایشان نیز باید احترام گذاشت. اگر آن‌ها اهل تفریح هستند، پلان باید دارای فضاهای تفریحی بیشتری باشد. اگر اهل هنر، مطالعه و کار هستند، باید فضاهایی متناسب با این امور را در اولویت قرار داد.  اما در حالت کلی، فضاهای ویلا می‌بایست همگی کاملا قابل‌استفاده باشند.

آسایش، نکته مهم دیگر در این زمینه است. برای نمونه، اتاق‌خواب باید با فضاهای پرسروصدا درون محوطه ویلا فاصله داشته باشد. البته اصول فنی طراحی ویلا بسیار هستند که همگی باید رعایت شوند. یک پلان خوب می‌تواند بهره‌وری حداکثری از فضای ویلا را ممکن سازد.

اصول طراحی پلان ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک با تقلید از ویلاهای روم باستان صورت می‌گیرد. فضای بسیار بزرگ و ظاهر مجلل و پر از تزئینات، از ویژگی‌های بارز این نوع ویلاها هستند. در این نوع ویلاها استفاده بهینه از فضا، چندان مدنظر نیست. همچنین در طراحی انواع ویلا کلاسیک باید تا جای ممکن از ایجاد زوایای تیز خودداری کنیم. نور طبیعی نقش مهمی در انواع ویلا کلاسیک ایفا می‌کند، البته نباید نورپردازی مصنوعی را نیز فراموش کرد.

اصول طراحی پلان ویلا مدرن

ویلاهای مدرن دارای ظاهر ساده هستند، البته از اصول زیباشناسی معماری پیروی می‌کنند. زوایای تیز، مکعب‌ها و فضاهای چهارگوش در انواع ویلا مدرن به کار می‌روند. استفاده بهینه از فضا جزء مهم ترین اصول طراحی پلان ویلا مدرن است. به دلیل در هم ‌تنیده بودن فضاها در این ویلاها، باید به نورپردازی مصنوعی و طبیعی‌شان توجه ویژه‌ای داشت.

نکات طراحی داخلی ویلا

بی شک یکی از مهم ترین نکات طراحی داخلی ویلاها وجود فضاهای بزرگ، سقف های بلند و استفاده حداکثر از نور طبیعی می باشد که می بایست همیشه مورد توجه طراحان قرار بگیرد. یکی دیگر از موارد مهمی که در طراحی داخلی ویلاها باید در نظر داشته باشیم این مورد است که از دیوارهای پیرامونی که به عنوان جدا کننده فضای خارجی و داخلی در نظر گرفته شده اند، طوری استفاده کنیم که دسترسی آسان تری از چند نقطه به بیرون ایجاد شود به صورتی که هنرمندانه نیز باشد.

 

اصول کلی طراحی داخلی ویلا به سبک مدرن

.

طراحی ویلایی

برای کف پوش های ویلا در طراحی ویلای مدرن از مصالح طبیعی استفاده کنید. پارکت های از جنس چوب، از مصالح طبیعی هستند که به عنوان کف پوش در ویلاها به سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. و موجب تعادل کف پوش ها در کنار رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی می شوند.
از تو رفتگی و بیرون امدگی اضافی در طراحی داخلی جدا خودداری شود. و تا حد ممکن از خطوط صاف و فضاهای فاقد شکستگی در طراحی ویلای مدرن استفاده شود.
 استفاده از مبلمان ساده و زیبا می تواند فضای داخل ویلا را به سمت طراحی ویلای مدرن سوق دهد. استفاده از وسایل های تزئینی را تا حد ممکن محدود کنید.
 برای طراحی ویلای مدرن و استفاده از سبک مدرن در طراحی داخلی از رنگ های خنثی استفاده کنید. به دلیل ویژگی سادگی در این سبک، استفاده از رنگ های خنثی یکی از بهترین گزینه ها است. از طرح های شلوغ استفاده نکنید. و وسایل را به صورت تک رنگ مورد استفاده قرار دهید
 از انجایی که فضاهای پر از وسایل و شلوغ موجب ایجاد استرس در افراد می شود. و با طراحی ویلای مدرن کاملا در تضاد است. سعی کنید از تعداد وسایل مورد نیاز ضروری در طراحی فضا ها و در معرض دید استفاده کنید.
 از یک تضاد در مرکز دید استفاده کنید. به طور مثال در بالش های رنگی در کنار تلویزیون، در مقابل رنگ طوسی و خنثی مبل ها استفاده کنید. و یا در بالای مبل ها از یک تابلوی نقاشی با رنگ های جیغ استفاده کنید.
 در طراحی ویلای مدرن، طراحی پلان ها کاملا به صورت باز و به شکل های با ثبات مانند مستطیل و مربع صورت می گیرد. اینگونه فضا ها بسیار بزرگ تر از اندازه واقعی خود دیده می شوند.

اصول کلی طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک

.

طراحی ویلای کلاسیک

توجه کردن به بخش دکوراسیون داخلی، حدود نیمی از اصول طراحی ویلای کلاسیک به شمار می رود. هدف نهایی از این مرحله کاهش پرتی ها و استفاده کردن از حداکثر فضایی است که برای زیباسازی ویلا در اختیار داریم. انجام دادن این مرحله بستگی زیادی به تجربه و علم معمار دارد و خود کارفرما نمی تواند به تنهایی از پس آن برآید. توجه به تناقضات به کار رفته در لوازم و هندسه های کاری و هم چنین رعایت کردن اصول رنگ ها و هم چنین استفاده از به روز ترین لوازم و تجهیزات دکوری که هم سوسازی زیادی با زیبا کردن دکوراسیون داخلی ویلای کلاسیک دارد از جمله مهم ترین نکات مربوط به این مبحث است.

خارج از مبحث زیباسازی دکوراسیون داخلی در اصول طراحی ویلای کلاسیک، توجه به جانمایی و چینش قسمت های مختلف ویلا از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر چینش درست و دقیقی در این خصوص صورت نپذیرد بعدا در استفاده کردن بهینه از آن ها دچار مشکل می شویم و مخاطب حس خوبی از دکوراسیون داخلی ویلا نخواهد داشت. دقت داشته باشید که پیاده سازی درست بخش داخلی ویلا مهم ترین نکته در خصوص اصول طراحی ویلای کلاسیک به شمار می رود زیرا مخاطب قرار است در داخل این ویلا زندگی کند و اگر حس خوبی از قرار گیری در ویلا نداشته باشد، پروژه با شکست مواجه می شود. پس معمار هر آنچه که در ذهن دارد را نباید در قسمت داخلی ویلای کلاسیک به کار ببرد که این مورد سبب کاهش کارایی و استفاده بهینه از ویلا می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا