رپورتاژ آگهی

راهنمای کامل هواگیری رادیاتور برای زمستان

راهنمای کامل هواگیری رادیاتور برای زمستان

یکی از موارد همیشه مهم در راه اندازی سیستم گرمایشی پس از گذشت یک دوره گرما که در افزایش طول عمر دستگاه و کارکرد بهتر آن نقش مهمی دارد، هواگیری رادیاتور برای زمستان است. ما در ادامه این مطلب، سعی کردیم راهنمای کاملی از تمامی اقداماتی که بایستی در این مورد انجام دهید، در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

هواگیری رادیاتور چگونه است؟

هواگیری رادیاتور آن قدر هم که به نظر می آید کار سختی نیست و می توان با یک آموزش ساده در خانه بدون نیاز به تعمیرکار این اقدام را انجام داد. برخی از دستورالعمل هواگیری رادیاتور به صورت مرحله به مرحله شامل موارد زیر می شود:

در ابتدا مطمئن شوید که رادیاتور تحت فشار تست شده و اکنون کاملا خالی است.

سپسTRV محافظ قفل را ببندید.

  1. دریچه هوا را با استفاده از یک پیچ گوشتی باز کنید.
  2. پس از آن TRV را به میزان ده درصد باز کنید تا رادیاتور به آرامی پر شود.
  3. وقتی که آب در دریچه هوا وجود داشت دریچه هوا را ببندید.
  4. TRV و محافظ قفل را به طور کامل باز کنید.
  5. پمپ را ابتدا روشن و سپس خاموش کنید.
  6. TRV را بسته و محافظ قفل را باز بگذارید.
  7. سپس دریچه هوا را باز کنید تا آب وجود داشته باشد و دوباره دریچه را ببندید.
  8. مراحل 6 تا 9 را تکرار کنید تا هوا به طور کامل تخلیه شود.
  9. TRV را باز کنید و سیستم خود را به راه بیاندازید.

هواگیری رادیاتور چگونه است

یک راه خوب برای این که متوجه شوید آیا رادیاتور ما نیاز به هواگیری دارد یا خیر؟ بررسی انتشار یک دست گرما در سیستم است. به این صورت که اگر رادیاتور در قسمت بالا سرد و در قسمت پایین گرم است، یعنی نیاز به تخلیه هوای محبوس شده در داخلش دارد تا آب داغ دوباره آزادانه در آن به گردش درآید.

جهت یادگیری بیشتر درمورد هواگیری رادیاتور و نحوه انجام آن می توانید به سایت تهویه مهاجر مراجعه کنید. این سایت برخلاف سایر مراکز فروش تجهیزات ساختمانی تهویه ای از جمله سایت سرویس کاران 24 مطالب مفیدی را راجع به تمام موارد مربوط به رادیاتور از جمله بهترین مکان برای نصب رادیاتور و نحوه نصب آن را نیز آموزش داده است و آن را نسبت به سایر فروشگاه ها متمایز و برتر کرده است.

علت هواگیری رادیاتور چیست؟

هواگیری رادیاتور نه تنها برای ساختمان های مدرن یا تازه بازسازی شده مهم است، بلکه برای ساختمان های قدیمی نیز اهمیت خاصی دارد؛ زیرا موجب کیفیت هوای بهتر و رطوبت کمتر و کاهش شیوع بیماری های تنفسی در کنار کاهش هدر رفت هوای گرم خواهد شد.

رادیاتورهای دارای سیستم تهویه و هواگیری نسبت به انواع سنتی گرمایی را که در آب و هوا ایجاد می کنند یکنواخت تر و پایدار تر است؛ بنابراین راندمان گرمایی بالاتری دارند و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

اگر مدام از رادیاتور خود صدای خش خش می شنوید، علت آن می تواند باز ماندن دریچه هوای رادیاتور یا کوچک بودن بیش از حد آن باشد. راه حل آن این است که زمانی که رادیاتور شما خاموش و کاملا خنک است، دریچه ی هوای آن را تعویض کنید و عدم هواگیری سالیانه باعث اختلال در گرمایش ساختمان شما می شود.

هم چنین عدم هواگیری به موقع رادیاتور در صورت نشت آب و نفوذ هوا به داخل آن می تواند باعث افت فشار در آن شود البته جالب این است که خود هواگیری نیز می تواند کمی موجب افت فشار رادیاتور شود. البته در هیچ کدام از دو مورد این افت فشار قابل توجه نخواهد بود.

افت فشار پکیج ر چیزی است که خود شما هم با کمی بررسی دقیق تر می توانید به وجود آن پی ببرید. معمولا علامت آن به صورت عدم گرم شدن آب با باز کردن شیر و گرم نشدن رادیاتور پس از روشن کردن گرمایش مرکزی، خود را نمایان می کند.

البته می توانید با نگاه کردن به فشارسنج دستگاه خود نیز متوجه این مشکل بشوید. بدین صورت که اگر عقربه فشارسنج در قسمت سبز رنگ قرار گرفته باشد، بدین معناست که فشار رادیاتور شما در محدوده طبیعی قرار دارد.

اما اگر قبل از منطقه سبز باشد، به معنای افت فشار و اگر پس از منطقه سبز قرار گرفته باشد، به معنای افزایش بیش از حد فشار است. البته تفاوت هایی در دستگاه های مختلف وجود دارد، بنابراین توصیه ما به شما خواندن دفترچه راهنمای آن قبل از استفاده است.

موارد برای هوا گیری

علت هوا گرفتن رادیاتور

در کنار دانستن فواید هواگیری رادیاتور و نحوه انجام آن در منزل بهتر است از عوامل رایج تجمع هوا در رادیاتور خود نیز اطلاع داشته باشیم تا بهتر بتوانیم از سیستم گرمایشی خود مراقبت کنیم.

بیشتر رادیاتور ها حتی در ابتدای نصب نیز مقداری هوا در داخل خود دارند، اگر رادیاتور شما در ابتدا با آب پر شده باشد، بعدا ممکن است درون آن حباب های هوا دیده شود. هم چنین این موضوع می تواند به علت نشت سیستم گرمایشی شما نیز باشد.

یکی از عوارض جانبی اما طبیعی در سیستم های گرمایشی رادیاتور، انقباض و انبساط عناصر فلزی به کار رفته در ساخت آن ها است. این موضوع می تواند حباب های ریزی را در سیستم رها کند و موجب ایجاد نقاط سرد در قسمت بالای رادیاتور شود؛ بنابراین ممکن است ببینید که قسمت های بالاتر رادیاتور نسبت به بخش های پایین تر آن دچار آسیب بیشتری می شود.

محصولات ارائه شده در سایت فروش تهویه مهاجر مجهز به سیستم عیب یاب هوشمند هستند که با ارسال کدهای مورد نظر روی صفحات نمایشگر مشکلات دستگاه را شناسایی کرده وشما را از آن مطلع می کند. علاوه بر آن محصولات این سایت با دارا بودن سیستم هواگیری خودکار با استفاده از قطعه ای که روی پمپ قرار گرفته به طور اتوماتیک هواگیری لازم را انجام می دهد و نیاز به انجام تعمیرات توسط خودمان یا کمک گرفتن از تعمیرکار نیست.

سیستم هواگیری اتوماتیک

در بخش قبل اشاره کوتاهی به وجود سیستم هواگیری خودکار یا اتوماتیک در بعضی از دستگاه های گرمایشی کردیم، در این قسمت قصد داریم بیشتر درمورد این سیستم و مزایای آن صحبت کنیم. سیستم هواگیری رادیاتور در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار موجود است و جنس شیر آن قبلا از فلز برنج است که به مرور زمان دچار رسوب داخلی دستگاه می شد.

اما امروزه از نوع پلاستیکی آن استفاده می شود، داخل هواگیر اتوانتیک یک قطعه شناور از جنس تفلون تعبیه شده است در حالت عادی جلوی روزنه شیر قرار دارد. اما در صورت تجمع هوا داخل دستگاه به سمت پایین آمده تا روزنه باز شده و هوا از داخل آن به سمت خارج هدایت شود و به حالت طبیعی خود بازگردد.

سیستم هواگیری اتوماتیک رادیاتور

سخن پایانی

با تمام توضیحات داده شد، توصیه ما به شما این است که جهت خرید این محصول به سایت تهویه مهاجر مراجعه کنید و پس از مشاهده مدل های مختلف رادیاتور های رادیاتور و بررسی سیستم های تهویه و هواگیری آن، که در قسمت مشخصات فنی دستگاه ذکر می شود است، اقدام به خرید نمایید.

این مرکز فروش تجهیزات ساختمانی برخلاف سایر مراکز اینترنتی دارای خدمات پس از فروش محصول، تخفیف های ویژه برای مشتریان، ارسال محصول به تمام نقاط کشور به همراه کارشناسان نصب، مشاوره برای انتخاب دستگاه مناسب و از همه مهم تر تامین قطعات مورد نیاز و تعمیر کلیه دستگاه های تهویه است. همه این ها شما را از هرگونه مراجعه حضوری به مراکز خرید مختلف بی نیاز خواهد کرد.

4.8/5 - (5 امتیاز)
تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا